Honda mění svou strukturu, Hasegawa končí v jejím čele

Jusuke Hasegawa na konci letošního roku opustí svou vedoucí pozici projektu Hondy ve formuli 1 jako součást celkové změny struktury.
Honda mění svou strukturu, Hasegawa končí v jejím čele

Honda se po celé tři roky spolupráce s McLarenem potýkala s nedostatečnou spolehlivostí a výkonností svých pohonných jednotek. V minulosti ikonické spojení McLaren-Honda tak po třech sezónách končí a japonská automobilka bude pohonné jednotky nově dodávat týmu Toro Rosso.

Před startem nového projektu s italským týmem Honda oznámila změny ve své organizační struktuře.

Ve své roli vedoucího projektu F1 byl Hasegawa zodpovědný jak za vývoj motoru v továrně v Sakuře, tak za závodní operace. Honda v rámci změny struktury tuto pozici zrušila a rozdělila oba úkoly mezi dvě osoby.

Tojoharu Tanabe byl jmenován novým technickým ředitelem Hondy ve formuli 1 a bude se zaměřovat na testování a závodění na okruzích. Podle informací Autosportu bude funkci provozního ředitele v Sakuře zastávat Jasuaki Asaki, který bude zodpovědný za vývoj motoru pro F1.

Honda koncept pohonné jednotky přes zimu nezmění

Honda koncept pohonné jednotky přes zimu nezmění

Tanabe již má s formulí 1 zkušeností. v McLarenu působil na pozici inženýra Gerharda Bergera a byl také hlavním inženýrem Jensona Buttona v týmech BAR a Honda. Pro Hondu pracuje od roku 1984.

Má zkušenosti také z IndyCar. V současné době zastává funkci vedoucího manažera a hlavního inženýra vývojového programu Hondy.

Hasegawa, který na začátku roku 2016 převzal vedoucí pozici od Jasuhisy Araie, již nebude pracovat na projektu formule 1, ale stále bude na pozici vedoucího inženýra. Podle Hondy využije svých zkušeností a znalostí z F1 k práci na různých globálních výzkumných a vývojových projektech zaměřených na budoucí masovou výrobu. Všichni tři začnou na svých nových postech působit 1. ledna příštího roku.

„Vedoucí projektu F1 v minulosti převzal zodpovědnost jak za technologický vývoj, tak i řízení týmu přímo na okruhu,“ řekl Kacuhide Morijama z Hondy. „Oddělením těchto oblastí, za které je zodpovědný, budeme rozvíjet naši strukturu tak, že jak vývojový, tak i závodní/testovací tým mohou rychleji převzít svou zodpovědnost.“

„Tím bude zajištěno, že jak vývojový, tak závodní tým budou plnit své úkoly a Honda bude nadále pokračovat ve svých výzvách, aby si fanoušci bez dalších průtahů mohli užít sledování Toro Rosso-Honda na nejvyšší úrovni.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (55) Další článek: Majitele formule 1 suďme až za pár let, vyzývá Räikkönen
10:36 | FIA v Rakousku přidá třetí DRS a to mezi 1. a 3. zatáčkou. Všechny tři DRS zóny budou mít samostatný detekční bod.
18:51 | Podle Nikoho Laudy měl dostat Vettel větší trest než jen 5 sekund.
23. června | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
23. června | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
23. června | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.

GP Rakouska 2018

Pátek 29. června 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 30. června 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. července 2018
Závod 15.10