Honda říká, že vidí pokrok v nových specifikacích motoru, které testuje v továrně na dynamometru. Nechápe však, proč to nedokáže převést také na trať.
Tvrdým oříškem při vývoji ve formuli 1 je korelace dat. V aerodynamickém tunelu vypadá vše dobře, tým očekává zisky v čase na kolo, ale ty se na trati nedostaví.
Korelace dat ale není problém jen aerodynamiků. Nyní se s podobným problémem potýká také Honda.
Honda pracuje na vylepšení své pohonné jednotky ve snaze zlepšit výkon a samozřejmě také spolehlivost.
„Na dynamometru nedokážeme vytvořit dobré podmínky,“ uvedl Hasegawa pro Motorsport.com.
„Potřebujeme vytvořit stejné podmínky pro trať i dynamometr, ale provozní podmínky jsou různé. Potřebuje pochopit, proč to vytváří rozdíly ve spolehlivosti.“
„Vloni jsme dokázali otestovat spolehlivost na dynamometru, takže potřebujeme pochopit, proč je rozdíl mezi dynamometrem a tratí. Není to snadné.“
Foto: Getty Images / Clive Mason