Honda má problémy s korelací mezi továrnou a tratí

Honda říká, že vidí pokrok v nových specifikacích motoru, které testuje v továrně na dynamometru. Nechápe však, proč to nedokáže převést také na trať.
Honda má problémy s korelací mezi továrnou a tratí

Tvrdým oříškem při vývoji ve formuli 1 je korelace dat. V aerodynamickém tunelu vypadá vše dobře, tým očekává zisky v čase na kolo, ale ty se na trati nedostaví.

Korelace dat ale není problém jen aerodynamiků. Nyní se s podobným problémem potýká také Honda. 

Honda pracuje na vylepšení své pohonné jednotky ve snaze zlepšit výkon a samozřejmě také spolehlivost.

Odvážili jsme se doufat... Boullier po závodě nenacházel slova

Odvážili jsme se doufat... Boullier po závodě nenacházel slova

„Na dynamometru nedokážeme vytvořit dobré podmínky,“ uvedl Hasegawa pro Motorsport.com. 

„Potřebujeme vytvořit stejné podmínky pro trať i dynamometr, ale provozní podmínky jsou různé. Potřebuje pochopit, proč to vytváří rozdíly ve spolehlivosti.“

„Vloni jsme dokázali otestovat spolehlivost na dynamometru, takže potřebujeme pochopit, proč je rozdíl mezi dynamometrem a tratí. Není to snadné.“ 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Jeden z nejhorších nováčků v historii. Villeneuve zhodnotil svého krajana

18:05 | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
17:44 | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
17:07 | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.
11:50 | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna