Honda má problémy s korelací mezi továrnou a tratí

Honda říká, že vidí pokrok v nových specifikacích motoru, které testuje v továrně na dynamometru. Nechápe však, proč to nedokáže převést také na trať.
Honda má problémy s korelací mezi továrnou a tratí

Tvrdým oříškem při vývoji ve formuli 1 je korelace dat. V aerodynamickém tunelu vypadá vše dobře, tým očekává zisky v čase na kolo, ale ty se na trati nedostaví.

Korelace dat ale není problém jen aerodynamiků. Nyní se s podobným problémem potýká také Honda. 

Honda pracuje na vylepšení své pohonné jednotky ve snaze zlepšit výkon a samozřejmě také spolehlivost.

Odvážili jsme se doufat... Boullier po závodě nenacházel slova

Odvážili jsme se doufat... Boullier po závodě nenacházel slova

„Na dynamometru nedokážeme vytvořit dobré podmínky,“ uvedl Hasegawa pro Motorsport.com. 

„Potřebujeme vytvořit stejné podmínky pro trať i dynamometr, ale provozní podmínky jsou různé. Potřebuje pochopit, proč to vytváří rozdíly ve spolehlivosti.“

„Vloni jsme dokázali otestovat spolehlivost na dynamometru, takže potřebujeme pochopit, proč je rozdíl mezi dynamometrem a tratí. Není to snadné.“ 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Jeden z nejhorších nováčků v historii. Villeneuve zhodnotil svého krajana

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10