Honda má plán, kterým chce ukázat, že umí dělat pořádné motory

Podle Pierra Gaslyho z Toro Rosso má Honda pro vývoj své pohonné jednotky ve formuli 1 pro letošní rok velké plány.
Honda má plán, kterým chce ukázat, že umí dělat pořádné motory

Po třech letech nepříliš úspěšné spolupráce s McLarenem v roli dodavatele motorů zůstávají pro Hondu dosud nejlepším výsledkem v éře šestiválcových hybridních pohonných jednotek s turbem dvě pátá místa Fernanda Alonsa z roku 2016.

Od letošní sezóny dodává Honda pohonné jednotky týmu Toro Rosso. Předsezónní testy ukázaly slibné výsledky, v kvalifikaci na první závod v Austrálii však oba piloti Toro Rosso nedokázali postoupit z první části.

V závodě pak musel Gasly odstoupit kvůli problému s MGU-H a jeho týmový kolega Brendon Hartley dojel s kolem ztráty jako poslední klasifikovaný na patnácté pozici.

„Na jejich straně oni tlačí na maximum, protože skutečně chtějí všem ukázat, že dokáží dělat pořádné motory,“ řekl Gasly a přiznal, že Toro Rosso nezná přesný harmonogram Hondy s nasazováním jednotlivých vylepšení.

„A z pohledu vývoje už teď dělají maximum a my můžeme vidět některá opravdu pozitivní zlepšení. My tlačíme na to, abychom měli co nejvíce vylepšení, samozřejmě ale víme, že máme jen tři motory (na sezónu), takže musíme vědět, kdy je ten nejlepší čas na to je nasadit.

Všechno to jde dobře, ale také jim (Hondě) musíme dát čas, protože tohle je formule 1. Všichni tlačí: Mercedes, Ferrari, Renault, ti všichni na to tlačí a neustále se zlepšují. Samozřejmě se nemohou ze všeho dostat za tři nebo čtyři měsíce, ale z pohledu střednědobé nebo dlouhodobé spolupráce si myslím, že mají velký, velký plán a momentálně dělají správné věci a skutečně na to tlačí.“

Honda do konce roku dožene Renault, myslí si Marko

Honda do konce roku dožene Renault, myslí si Marko

Gasly dále dodává, že konkurenceschopnější podle něj Toro Rosso bude na pomalejších okruzích, než byl ten v Melbourne.

„Haas je až příliš rychlý, stejně tak Renault. My bojujeme s Williamsem a Force Indií. Možná, že za jiných podmínek nebo v chladnějším počasí to bude jiné. Víme, že náš vůz je opravdu dobrý v pomalých rychlostech, takže tu budou tratě, které našemu vozu sedí o trochu lépe. Musíme počkat a uvidíme v dalších závodech, ale máme potenciál na to bojovat.“

Právě díky intenzivnímu vývoji přitom podle jeho týmového kolegy Hartleyho dokáže Toro Rosso-Honda stáhnout svou ztrátu na zbytek vozů ze středu pole.

„Velké množství zdrojů a energie byla v zimních měsících vynaložena na integraci nové pohonné jednotky Honda a začátek tohoto nového vztahu,“ řekl Hartley.

„Strategie pro následujících šest měsíců je agresivní a každý v týmu skutečně velmi tvrdě tlačí. Pro zbytek sezóny jsem velice optimistický.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Bottas pochybuje o velkém náskoku Mercedesu

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen