Honda má plán, kterým chce ukázat, že umí dělat pořádné motory

Podle Pierra Gaslyho z Toro Rosso má Honda pro vývoj své pohonné jednotky ve formuli 1 pro letošní rok velké plány.
Honda má plán, kterým chce ukázat, že umí dělat pořádné motory

Po třech letech nepříliš úspěšné spolupráce s McLarenem v roli dodavatele motorů zůstávají pro Hondu dosud nejlepším výsledkem v éře šestiválcových hybridních pohonných jednotek s turbem dvě pátá místa Fernanda Alonsa z roku 2016.

Od letošní sezóny dodává Honda pohonné jednotky týmu Toro Rosso. Předsezónní testy ukázaly slibné výsledky, v kvalifikaci na první závod v Austrálii však oba piloti Toro Rosso nedokázali postoupit z první části.

V závodě pak musel Gasly odstoupit kvůli problému s MGU-H a jeho týmový kolega Brendon Hartley dojel s kolem ztráty jako poslední klasifikovaný na patnácté pozici.

„Na jejich straně oni tlačí na maximum, protože skutečně chtějí všem ukázat, že dokáží dělat pořádné motory,“ řekl Gasly a přiznal, že Toro Rosso nezná přesný harmonogram Hondy s nasazováním jednotlivých vylepšení.

„A z pohledu vývoje už teď dělají maximum a my můžeme vidět některá opravdu pozitivní zlepšení. My tlačíme na to, abychom měli co nejvíce vylepšení, samozřejmě ale víme, že máme jen tři motory (na sezónu), takže musíme vědět, kdy je ten nejlepší čas na to je nasadit.

Všechno to jde dobře, ale také jim (Hondě) musíme dát čas, protože tohle je formule 1. Všichni tlačí: Mercedes, Ferrari, Renault, ti všichni na to tlačí a neustále se zlepšují. Samozřejmě se nemohou ze všeho dostat za tři nebo čtyři měsíce, ale z pohledu střednědobé nebo dlouhodobé spolupráce si myslím, že mají velký, velký plán a momentálně dělají správné věci a skutečně na to tlačí.“

Honda do konce roku dožene Renault, myslí si Marko

Honda do konce roku dožene Renault, myslí si Marko

Gasly dále dodává, že konkurenceschopnější podle něj Toro Rosso bude na pomalejších okruzích, než byl ten v Melbourne.

„Haas je až příliš rychlý, stejně tak Renault. My bojujeme s Williamsem a Force Indií. Možná, že za jiných podmínek nebo v chladnějším počasí to bude jiné. Víme, že náš vůz je opravdu dobrý v pomalých rychlostech, takže tu budou tratě, které našemu vozu sedí o trochu lépe. Musíme počkat a uvidíme v dalších závodech, ale máme potenciál na to bojovat.“

Právě díky intenzivnímu vývoji přitom podle jeho týmového kolegy Hartleyho dokáže Toro Rosso-Honda stáhnout svou ztrátu na zbytek vozů ze středu pole.

„Velké množství zdrojů a energie byla v zimních měsících vynaložena na integraci nové pohonné jednotky Honda a začátek tohoto nového vztahu,“ řekl Hartley.

„Strategie pro následujících šest měsíců je agresivní a každý v týmu skutečně velmi tvrdě tlačí. Pro zbytek sezóny jsem velice optimistický.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (42) Další článek: Bottas pochybuje o velkém náskoku Mercedesu
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.