Honda má lepší motor, než si myslíte, říká Ericsson

Stoffel Vandoorne Rover78  |  13. 09. 2018 23:04

Jinak si dovolím odbočit od McLarenu vs ToroRosso, a vrátím se k článku, myslím že jsme všichni včetně Ericssona zapomněli na jeho incident kdy se mu při brždění na konci rovinky nezavřelo křídlo, a on to s odlehčeným zadkem poslal do bariéry. Pak přece u Sauberu koumali co s tím, a jediný možný řešení bylo nenechat to křídlo otvírat na doraz, aby na něj působil protitlak vzduchu, a ten urychlil zavření. Tím pádem měl Sauber v DRS zónách handicap ve vyšším odporu vzduchu, čímž je jasný proč zrovna Sauber nedokázal předjet na rovině cokoliv. Vyjel z pytle za autem a dostal facku od čistýho vzduchu.....

Pierre Gasly Ferda.  |  13. 09. 2018 23:32

Ale jel ve vzduchovém pytli a k tomu aspoň trochu otevřené křídlo. A to s motorem Ferrari. Všechno jsou plusy, ale nevíme v jakém módu motoru jel. Stačí šetřit palivo a v ten moment je všechno jinak.

Stoffel Vandoorne Rover78  |  14. 09. 2018 01:16

No jo vlastně. Sem se jako pokusil shodit ty Hondí výkony, trochu Japonce ponížit, ale ono to prostě se zdravým rozumem nejde....soryjako 🤣

Pierre Gasly Ferda.  |  13. 09. 2018 19:37

McL vs.TR.
Oba týmy přešly na jiné motory a museli udělat velké změny jak na Aeru, tak na šasi.
V tomhle klání jednoznačně vyhrálo Toro Rosso a i přesto, že se o přechodu k Hondě dozvědělo mnohem později, než Mcl k Renaultu.
Proč a jak je možné, že podružný tým odvedl mnohem lepší práci, než kdysi věhlasný McLaren?
Odhaduji, že jednotka od Hondy má mnohem lepší architektonickou struktůru, než Renault a že prvotní plán SIZE-ZERO začíná sklízet úspěchy.
Dále si myslím, že i když Honda ještě nedosahuje výkonu Renaultu, tak není úplně marná kvůli lepšímu mapování, díky němuž se jezdcům mnohem lépe manipuluje s dávkováním plynu.
Naproti tomu McL si nejspíše myslel, že jejích geniální šasi žádných velkých změn nepotřebuje a zcela zaspal ve vývoji aera a spoléhal se na výkonnější motor.
Tady si ale myslím, že největším zlem je pro Mekáč uspořádaní pohonné jednotky, které je větší, má vyšší těžiště a hlavně jiné nároky na chlazení, které Meku udělalo nejednu vrásku na čele. Asi museli zvětšit kapotáž, čím si totálně zničili své aero a teď se nemůžou hnout z místa, kdežto TR stále může své aero drobnými krůčky optimalizovat, pokud si ze začátku roku nechalo nějaké rezervy.

Souhlas. S tim vykonem je to tezke. Ikdyz AMuS odhafuje nejaka cisla, tak to muze byt i tak, a mluvi se o tom, ze Honda ma lepsi davkovani plynu, coz ji muze davat vyhodu na vyjezdu ze zatáček a na konci rovinky ziskat vetsi rychlost. Ikdyz ale u AMuSu jiste toto musi videt na datech GPS, kdo ma kdy jakou rychlost a pro vykon musí vycházet ze zrychlení. Takze toto tam musi byt take podchycene a brano v uvahu pri stanovovani odhadu vykonu. Ty lepsi vyjezdy maji vliv na maximalku, ale nemeli by mit vliv na odhad vykonu.
Jinak se ukazuje, jak schopni jsou u McL. Ty ztraty diky architektuře Hondy meli umet posoudit a vedet co ztrati aerem. McL mel vice poslouchat Hondu, dat ji moznost vyboje a ne se bat, ze Alonso utece a jit mu na ruku.
McL ma dlouhodobe problem se zadnim difuzorem a pritlakem. Proto maji stale maximalky. Nikdy nebyly zazrak, ale letos jsou velka bida. Snad ted druhe nejhorsi sasi.

“If Honda does not race, there is no Honda” | | Soichiro Honda

Pierre Gasly Ferda.  |  13. 09. 2018 20:10

GPS je fajn, ale neřekne všechno. Určitě neřekne odstupňování převodů a vliv aera.
Trochu uteču jinam. Williams letos hodně mizerný, ale v Monze překvápko, takže....
Mekáč si vše pohnojil tím, že s Hondou ke konci komunikoval jen v tom nejnutnějším a kdo ví zda se spolu dívali do očí. Kdežto TR Hondě naslouchá nastaveným ušem a ještě si dělá poznámky, aby něco neopoměl. Prostě nikdo se nad druhým nepovyšuje a táhnou za jeden provaz jak jen to jde.

Souhlas. GPS nerekne vse, to je jiste. McL a Honda to je kapitola sama pro sebe. Jak rikas, ta povysenost tam byla dost velka jak u McL tak u Alonsa.

“If Honda does not race, there is no Honda” | | Soichiro Honda

Pierre Gasly Ferda.  |  13. 09. 2018 21:20

McL už nemá ani cenu rozebírat. Tam zničili vše na co šáhli.
Raději se koukněme na Singáč. Ten by mohl Toru Rosso docela sedět.

Psal jsem tu hodne info okolo motoru Hondy a jak to bylo se ZERO konceptem atd. Nedavne posledni info bylo, ze se v padocku mluvi o tom, jestli neni Honda pred Renaultem a najednou jsou tu nejaky odhady a ono to vypada, ze to tak sklutecne muze byt. Pockejme na odhady celkovych vykonu i ERSem, protoze ten ovlivnuje celkovy vykon, ale pokud se podivame jak Honda jiz predjizdi konkurenci nekdy i drive nez je povoleno DRS nebo bojuju s konkurenci jako Ferrari a Mercedes, tak je jasne ze Honda na urovni Renaultu je i s ERS systemy v race modu behem zavodu a nejen kvalde. Jen doufam, ze s posledni specifikaci prijde dost koni a objevi se znovu i kvali mod. Ikdyz ten pocitam budou spise jen testovat a jeho skutecne nasazeni bude az behem zacatku pristi sezony. Marko mluvil o tom, ze je cilem se dostat na 20 koni za spicku a zbytek zaridi sasim. Takze klidne i pristi rok muze RB bojovat se spickou v kazdem zavode, pokud se povede upgrade pres zimu. Jejich upgrady za posledni rok mely vsechny okolo 30 koni a kdyz k tomu pridame kvali mod tak by mohl byt RB konkurenceschopny. Pocitam ze RB je na pristi sezonu hodne natesen, protoze se mozna docka toho co mu bylo slibovano poslednich 5 let kazdou zimu.

Shrnme si par informaci. Kdyby McL jezdil letos s Hondou, tak nepredelaval auto a jejich aero by nebylo tak podelane a verim tomu, ze by dojizdeli mnohem vyse nez ted s Renaultem.

Poruchovost Hondy je takova, ze nejhorsi je Hartley, ktery mel nejvice nehod, za nim Hulkenberg s Renaultem a Gasly a nasleduji dalsi jezdci Renaultu. Nema smysl si tady nalhavat o nejakem rozdilu mezi temito vyrobci, kor kdyz TR neresilo nikdy pocty nasazenych komponent a menilo strategicky. Takze Honda je stejna jako Renault.

Dnes se neda ani rici, ze Honda ma nejslabsi motor, ponevadz s nejslabsim jezdi McL a tovarni tym Renaultu, protoze jezdi s B-spec. Takze Honda sice nepreskocila RB, protoze ten jede s posledni aktualizaci, ale ta teprve u Hondy prijde.

Honda je dle meho skokanem roku. Skokan je ten, kdo udelal nejvetsi pokrok. A Honda od lonska pridala nejvice koni a zlepsila zasadne i spolehlivost. V zavodech vykazuje mene poruch nez konkurence od Renaultu, resp. jejich odberateli.

“If Honda does not race, there is no Honda” | | Soichiro Honda

Jenže šasi TR je dost možná velice ovlivněno RedBullem. Teda ono ovlivněno určitě je, otázkou je, jak moc. 😉

1.BUT, 2.ROS, 3.ALO, 4.HUL

A jak myslis ze je ovlivneno? Vzdyt jsou casti auta, ktere lze koupit jiz dnes a Haas to tak dela a pak jsou casti, ktere si musi kazdy delat sam a ty maji zasadni vyznam na vykon. No a ted si rekneme, ze TR nekupuje a nenechava si delat to co muze, natoz aby si nechavalo delat to co se nesmi. Takze to ze TR je ovlivneno RB je nesmysl a jen vyplod mozku McLfans, protoze nemuzou pochopit a prenest pres srdce, ze TR jede s Hondou vcelku luxusne a McL je hnuj. Dalsi vyplod mozku je i takovy, ze TR jede celkem dobre jen proto, ze ma mnohem lepsi sasi nez Renault a McL a jen ta Honda staji za houno. Proste McL fans tady a vedle jede neustale svuj blud a ne a ne zapnout nejaky zavit navic

“If Honda does not race, there is no Honda” | | Soichiro Honda

Stoffel Vandoorne Rover78  |  13. 09. 2018 20:40

Já si osobně myslím, že STR dostalo během letní pauzy buď .... úplně tajně od Hondy padesát kobyl navrch, ale jako fakt tajně....to je blbost že jo 😁.....anebo dostali pojeb od Neweyho co s tím autem vyvádějí, s následnou instruktáží jak na to, což mi přijde pravděpodobnější. Před pauzou to vypadalo že začínají padat, a ve Spa najednou v plný síle bojujou se všema čerstvě a úspěšně vylepšenýma béčkama....tj poněkud zvláštní skok formy nahoru. O Imole ani nemluvím.......RB v tom prsty má, né že né, ale mě to nevadí jako vůbec 😁

Pierre Gasly Ferda.  |  13. 09. 2018 20:49

Sakryš, tu Imolu jsem propás.

Nevim, nezda se mi to. Nikde nic neprosakuje a pochybuji, ze by Newey neco nejak vytrhnul uz na postavenym autě. Kdyz vezmeme Haas, tak ten pochopil pneu a najednou slape vyborne.

“If Honda does not race, there is no Honda” | | Soichiro Honda

Honda samozřejmě přidá pro příští rok výkon.
Hlavní otázkou ale je, o kolik opět "uteče" Mercedes s Ferrari. Pokud to bude "pouhý" dvojnásobek, můžou být Honda s Renaultem šťastní. 😉

1.BUT, 2.ROS, 3.ALO, 4.HUL

Ferrari pridalo letos dost, ale rekl bych ze mene nez Honda a Mercedes pridal jeste mene nez Ferrari. Musis brat, ze ty cisla jsou v kvali modu a ten muze u Ferrari a Mercedesu delat az 30-40 koni.

Ferrari 790 - 30az40 kvalda mod = zavod 755?
Mercedes 780 - 30az40 kvalda mod = zavod 745?
Renault C spec. 730 - 10 kvalda mod = zavod 720?
Renault B spec. 710 - 10 kvalda mod = zavod 700?
Honda 2spec. 715 - 10 kvalda mod = zavod 715?
Honda 3spec. 750??? a v zavode kolik okolo 750, okolo vykonu Mercedesu???

To by bylo v zavode konkurenceschopny uz i s vykonem Mercedesu a to do zacatklu pristi sezony zbyva jeste vyvoj pres zimu. Ani se nechce verit, ze je na tom Honda tak dobre, kdyz vidime ty cisla

Takze kam spicka utika? Na konci roku psal AMus, ze Honda ztraci na Mercedes 80 koni a na Renault 40 koni a dnes po pulovine sezony je to jinak. Kdyz Honda udrzi tempo vyvoje, tak by klidne mohl RB od zacatku sezony bojovat v kazdem zavode o vitezstvi.

“If Honda does not race, there is no Honda” | | Soichiro Honda

Honda 2spec. 715 - 0 kvalda mod = zavod 715?
Honda nema kvali mod. Holt ta 10 z kopirovani radku od Renaultu nezmizela

“If Honda does not race, there is no Honda” | | Soichiro Honda

Vidíš to s Hondou moc růžově. 😉

1.BUT, 2.ROS, 3.ALO, 4.HUL

Loni se rikalo, ze Honda je slaba a TR na to doplati a McL si dost polepsi. Letos je videt, ze McL to videl moc ruzove a TR melo nejaka data a videlo dale. Dnes je situace podobna a RB na tom jen vydela, takze bych to nevidel az tak ruzove, ale odrazi to skutecny stav. Data jsou AMuSu, takze to nevidim ruzove ja, ale jsou to spise velmi slusne odhady. Rozhodne ne vycucane data od Renaultu a ne od McL a nebo jeho fans. Samozrejme nerikam, ze RB bude 100% pristi rok spicka, stat se muze cokoli. Da se ale asi uz dnes rici, ze RB na tom jen videla. Staci porovnat dnesni vykony, pokroky a jak byla vyhodna koncepce motoru Honda u McL.

“If Honda does not race, there is no Honda” | | Soichiro Honda

Tady je zase mozkového průjmu...


1 2 3 4 5

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

18. listopadu | Šílené... odkaz
15. listopadu | Lewis Hamilton musel korigovat svá slova o Indii... odkaz
15. listopadu | Rob Smedley by se po odchodu z Williamsu mohl vrátit zpět do Ferrari.
14. listopadu | Fernando Alonso bude mít tým v sérii Formula Renault Eurocup

GP Abú Dhabí 2018

Pátek 23. listopadu 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 24. listopadu 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 25. listopadu 2018
Závod 14.10