Honda: Jsme připraveni na to, že s Neweym dojde i na třecí plochy | Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin

Honda: Jsme připraveni na to, že s Neweym dojde i na třecí plochy

Spolupráce mezi Hondou a Adrianem Neweym bude pokračovat i poté, co slavný designér opustí Red Bull.

Honda je v současné době dodavatelem pohonných jednotek pro Red Bull, díky čemuž dosud spolupracovala mj. i s veleúspěšným šéfdesignérem rakouského týmu Adrianem Neweym.

To se přitom nezmění ani poté, co japonská automobilka přestane spolupracovat s Red Bullem a začne od sezony 2026 vyrábět motory pro Aston Martin. V Astonu Martin se totiž cesty Hondy a Neweyho opět spojí a již v příštím roce začnou pracovat na projektu vozu pro ročník 2026.

„Těší nás, že Aston Martin podniká soustavné kroky k posílení své konkurenceschopnosti,“ uvedl šéf závodní divize Hondy Kodži Watanabe v rozhovoru pro Autosport.

„Jsme velmi povzbuzeni tím, že posílili strukturu svého vedení, včetně zapojení Neweyho. S Neweym jsem pracoval již dříve a víme, že má neuvěřitelnou vášeň pro stavbu rychlých vozů,“ prohlásil Watanabe na adresu statisticky nejúspěšnějšího konstruktéra v historii F1.

„Vzhledem k tomu, že my stavíme pohonnou jednotku (PJ) a on staví podvozek vozu, jsou chvíle, kdy se naše vize ne vždy shodují. V takových případech dochází ke konfliktům mezi tím, co chce tým zodpovědný za podvozek, a co chce tým, který vyrábí PJ. Přesto se nám ale společně podařilo vytvořit nejlepší vůz na světě,“ poukázal Japonec na loňský Red Bull s označením RB19, který vloni vyhrál 21 z 22 velkých cen.

„S Neweyem, který nyní bude u Aston Martinu, očekávám, že se podobné výzvy opět objeví, ale doufám, že to povede k tomu, že se tým Aston Martin Honda stane nejlepším na světě. Na některé konflikty jsme připraveni. A samozřejmě se to netýká jen Neweyho,“ dodal Watanabe, který tím možná narážel na Fernanda Alonsa. 

Také španělský závodník bude v Astonu Martin navazovat s Hondou na předchozí spolupráci, která však byla podstatně méně úspěšná, než ta v případě japonské automobilky a Red Bullu.

Alonso totiž po tři roky závodil s motory Honda v letech 2015 až 2017, kdy nepříliš úspěšně působil v McLarenu. Rodák z Ovieda tehdy nešetřil Hondu kritikou a během Velké ceny Japonska 2015 v týmovém rádiu dokonce její pohonnou jednotku označil jako „GP2 engine“ (motor vozu tehdejšího juniorkého seriálu GP2).

Honda se však již před časem nechala slyšet, že tuto záležitost bere za uzavřenou.

Doporučujeme

Články odjinud