Helmut Marko se domnívá, že Japonci mohou do konce letošního roku dohnat své francouzské konkurenty. Red Bull by pak měl snadnější rozhodování, pokud jde o dodavatele pro příští sezónu. Honda by dodávala pohonné jednotky jen a pouze oběma týmům Red Bullu.
„Balíček Hondy je technicky zajímavý,“ řekl Marko pro Autosport. „Motor je velmi lehký a nyní je i spolehlivý. Mluví o neustálém zlepšování výkonu. Na úrovni Renaultu by měl být do konce letošního roku.“
„Spolupráce mezi Toro Rosso a Hondou je velmi dobrá, protože jsme Japoncům nemluvili do toho, jak má motor vypadat. Ihned po podpisu smlouvy došlo k výměně techniků mezi Faenzou, Sakurou v Japonskou a Milton Keynes, kde má Honda také malou továrnu.“
„Právě tam se diskutovalo o současném voze a instalaci motoru. Věřím, že tento partnerský přístup významně přispěl k výsledku, který nyní máme.“
Renault by byl rád, kdyby se Red Bull rozhodl do května, jak to požadují i pravidla. Christian Horner ale nedávno řekl, že se tak stane o něco později.
„U Renaultu se mění situace téměř každý měsíc,“ řekl Horner. „Jsme na to zvyklí, už je známe dlouho. Máme respekt k tomu, co dělají. Pro nás je nejdůležitější mít nejkonkurenceschopnější balíček.“
„Chceme být schopni pokračovat v uzavírání ztráty na týmy vpředu. Je zřejmé, že jsme v posledních 10 letech poprvé v pozici, kdy máme možnost se posunout dopředu. Dlouho jsme v této pozici nebyli. Buď došlo k vetu, zablokování nebo nechuti dodavatele k dodávání motorů.“
Honda bude muset ještě Red Bull přesvědčit, že bude mít v příštím roce životaschopný balíček. Podle Hornera se Honda přes zimu zlepšila. „Máme lístky do první řady, ze které uvidíme, jak se tento produkt s Toto Rosso vyvíjí a zlepšuje.“
Foto: Getty Images / Clive Mason