Zatímco příští rok bude moci Honda dál volně vyvíjet svůj šestiválcový motor, ostatní výrobci budou svázáni homologací. A v tom někteří vidí problém.
Honda se do formule 1 vrátí coby dodavatel motorů týmu McLaren až v roce 2015, takže celou příští sezónu může svůj agregát upravovat a testovat podle libosti, nevztahují se ni žádná pravidla.
Na druhé straně Ferrari, Mercedes a Renault musí do 28. února 2014 homologovat své motory u FIA a poté je budou moci po zbytek sezóny upravovat jen se souhlasem federace a pouze za účelem zlepšení spolehlivosti.
"Dlouze jsme o tom hovořili s ostatními výrobci motorů," přiznal šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali. "Ale nenašli jsme žádné řešení. Nemůžeme donutit Hondu, aby zmrazila svůj motor, protože ještě není registrovaná ve formuli 1, a hlavně by tento uzavřený přístup mohl odradit ostatní výrobce, kteří by mohli mít zájem o Grand Prix závody."
"Uvědomujeme si, že Japonci budou mít velkou výhodu, protože budou moci upravovat svůj motor podle problémů, které se vyskytnou v průběhu sezóny, ale nemůžeme s tím nic dělat."
Další větší změny budou smět všichni výrobci udělat na svých motorech mezi sezónami. FIA ale nastavila plán postupného zmrazování vývoje. Každá úprava agregátu bude oceněna body a každý výrobce bude sezónu po sezóně dostávat méně bodů na úpravy, až v roce 2018 dojde k úplnému zmrazení jako u osmiválců.