Honda bude mít třetí rok v řadě stejný koncept pohonné jednotky

Honda si ponechá i nadále koncept pohonné jednotky, se kterým přišla v roce 2017.
Honda bude mít třetí rok v řadě stejný koncept pohonné jednotky

Honda bude i nadále používat koncept pohonné jednotky, se kterým přišla v roce 2017. 

„Můžeme pokračovat se současným designem nebo konceptem pohonné jednotky,“ uvedl technický ředitel Hondy F1 Tojoharu Tanabe pro Motorsport.com.

„Přesně nevíme, kde je limit, protože jsme nedosáhli nejvyšší úrovně, ale začali jsme s jiným konceptem a změnili jej pro rok 2017. V roce 2018 jsme si ponechali tuto koncepci a zlepšili jsme spolehlivost a výkon.“

Honda chce pokračovat ve vývoji současného konceptu, aby se na začátku sezóny vyhnula větším problémům se spolehlivostí.

Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

„V tuto chvíli si myslíme, že tato změna konceptu nebyla špatná. Chceme tento koncept ponechat a pokusit se ho zlepšit. Když výrazně změníte koncepci designu, je velmi těžké získat spolehlivost.“

Honda bude mít letos poprvé od návratu druhého zákazníka. Přechod Red Bullu k Hondě výrazně usnadňuje fakt, že Hondu používalo Toro Rosso a také zachování současného konceptu.

„Toro Rosso a Red Bull komunikují. Tím je to pro Red Bull snadnější, protože Toro Rosso zná naše pohonné jednotky.“ Pokud Red Bull najde problém, může o tom Hondě říci.

„Pokud bychom měli zcela nový nebo značně revidovaný design, bylo by mnohem více práce.“

Foto: Getty Imaes / James Bearne

Diskuze (89) Další článek: Dlouholetý sponzor ukončil spolupráci s Bottasem. Kvůli chabým výsledkům
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.