Formule 1 se po dvou letech vrací do Německa a také na okruh v Hockenheimu.
Pirelli pro tento závod nominovalo střední, měkkou a superměkkou směs (stejně jako předchozí víkend v Maďarsku). Před dvěma lety byly nominovány pouze dvě směsi – měkká a superměkká.
„Hockenheimring bude pro všechny představovat výzvu, protože naposledy se zde závodilo před dvěma lety a předtím se o Velkou cenu Německa dělil s Nürburgringem,“ řekl Hembery.
„Ve srovnání s jinými okruhy tak chybí kontinuální data. Vozy jsou samozřejmě mnohem rychlejší, než tomu bylo v roce 2014, což je důvod, proč jsme do nominací zavedli tvrdší směs. Nejpozoruhodnější na závodu před dvěma lety byla změna teploty; v den závodu měla dráha o 20 °C méně než v den kvalifikace. Letošní Velká cena Německa se koná ve stejném období jako tehdy, takže je dost dobře možné, že budeme svědky něčeho podobného.“
Okruh z pohledu pneumatik
- Je tu od všeho trochu; dlouhé rovinky i technické pasáže u diváckých tribun.
- Počasí je těžké předpovědět; v roce 2014 se teplota vyšplhala až na 38 °C.
- Okruh má velmi hladký povrch, což snižuje míru opotřebení a degradace.
- Je důležité hlídat zadní pneumatiky, protože je zde řada pomalých zatáček ze kterých se prudce akceleruje.
- Vedle trakce je další klíčovou funkcí pneumatik brzdění.
- Zatáčka č. 5 dá pneumatikám zabrat; je mírně levotočivá a jezdí se v ní tak rychle, jako kdyby to byla téměř rovinka.
Připomenutí závodu před dvěma lety
- Nico Rosberg vyhrál svůj domácí závod se strategií dvou zastávek. Začal na superměkké, v 15. a 41. kole přezul na měkkou směs. Se superměkkými pneumatikami byl na kolo o sekundu rychlejší.
- Nejlepší alternativní strategii měl jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který skončil třetí se strategií třech zastávek. Startoval z dvacátého místa kvůli nehodě při kvalifikaci.
Jaké pneumatiky si jezdci vybrali?