Hockenheim z pohledu pneumatik. Budou letos opět teplotní výkyvy?

Hockenheim z pohledu pneumatik. Budou letos opět teplotní výkyvy?

Formule 1 se po dvou letech vrací do Německa a také na okruh v Hockenheimu.

Pirelli pro tento závod nominovalo střední, měkkou a superměkkou směs (stejně jako předchozí víkend v Maďarsku). Před dvěma lety byly nominovány pouze dvě směsi – měkká a superměkká.

„Hockenheimring bude pro všechny představovat výzvu, protože naposledy se zde závodilo před dvěma lety a předtím se o Velkou cenu Německa dělil s Nürburgringem,“ řekl Hembery.

„Ve srovnání s jinými okruhy tak chybí kontinuální data. Vozy jsou samozřejmě mnohem rychlejší, než tomu bylo v roce 2014, což je důvod, proč jsme do nominací zavedli tvrdší směs. Nejpozoruhodnější na závodu před dvěma lety byla změna teploty; v den závodu měla dráha o 20 °C méně než v den kvalifikace. Letošní Velká cena Německa se koná ve stejném období jako tehdy, takže je dost dobře možné, že budeme svědky něčeho podobného.“ 

b2f62e39-362b-461a-8ca5-e32706b4baa0.png

Okruh z pohledu pneumatik

  • Je tu od všeho trochu; dlouhé rovinky i technické pasáže u diváckých tribun.
  • Počasí je těžké předpovědět; v roce 2014 se teplota vyšplhala až na 38 °C.
  • Okruh má velmi hladký povrch, což snižuje míru opotřebení a degradace.
  • Je důležité hlídat zadní pneumatiky, protože je zde řada pomalých zatáček ze kterých se prudce akceleruje.
  • Vedle trakce je další klíčovou funkcí pneumatik brzdění.
  • Zatáčka č. 5 dá pneumatikám zabrat; je mírně levotočivá a jezdí se v ní tak rychle, jako kdyby to byla téměř rovinka.

Připomenutí závodu před dvěma lety

  • Nico Rosberg vyhrál svůj domácí závod se strategií dvou zastávek. Začal na superměkké, v 15. a 41. kole přezul na měkkou směs. Se superměkkými pneumatikami byl na kolo o sekundu rychlejší.
  • Nejlepší alternativní strategii měl jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který skončil třetí se strategií třech zastávek. Startoval z dvacátého místa kvůli nehodě při kvalifikaci.

Jaké pneumatiky si jezdci vybrali?

8500_Germany-Selected-Sets-Per-Driver-EN.jpg

Doporučujeme

Články odjinud