Hned tři piloti ze středu pole se dostali do první desítky, Pérez byl penalizován

Hned tři piloti ze středu pole se dostali do první desítky, Pérez byl penalizován

Pastor Maldonado, Nico Hülkenberg a Daniel Ricciardo mohli být se svými výkony velmi spokojeni. Po zaváhání některých jezdců z top týmů se probojovali až do závěrečné části kvalifikace. AKTUALIZOVÁNO

Williams

Poněkud nezvykle byl z týmů bojujících ve středu startovního pole v sobotu odpoledne nejrychlejší Williams. Pastor Maldonado se blýskl solidní osmou příčkou, která jej opravňuje ke startu ze čtvrté řady. "Dnes to byl pro tým skvělý start do sezony. Ukázali jsme, že jsme konkurenceschopní, a teď potřebujeme dále tlačit na pilu. Vůz se během víkendu zlepšoval a tímto směrem musíme pokračovat. Teď už jen záleží na našem výkonu a strategii pro zítřejší závod," poznamenal Maldonado. Bruno Senna oproti svému kolegovi trochu zaostal, skončil čtrnáctý. Se svým vozem je ale spokojen a do zítřejšího závodu si věří. "Je to tak trochu loterie jít do kvalifikace, aniž byste měli za sebou den ježdění (kvůli včerejšímu dešti). Vůz se ale chová dobře. Se svým kolem jsem nebyl spokojen, ale je to první kvalifikace sezony," připomněl Senna. "Zítřek bude odlišný, uvidíme, co budeme moci dělat," dodal.  

Force India

Po roční pauze se v závodní stopě objevil navrátilec Nico Hülkenberg a hned na sebe upozornil devátým nejrychlejším časem v úvodní kvalifikaci sezony. "S dnešním výsledkem jsem velmi spokojený, protože jsem si nebyl jistý, jestli budeme schopni dostat se do Q3. Po třetím volném tréninku jsme udělali dobrou práci, když jsme vylepšili nastavení. S autem jsem teď daleko více spokojený. Kvůli včerejším mokrým tréninkům jsme nenajeli mnoho kol s velkým množstvím paliva, a tak bude závod trochu nejistý. Stejné je to i s pneumatikami. I zítra se s nimi budeme nadále učit a zjišťovat, jak dlouho vydrží," podotkl Hülkenberg. Zatímco německému kolegovi se na trati v Melbourne dnes dařilo, výkon Paula di Resty zůstal za očekáváním, neboť se na startu Velké ceny Austrálie postaví až na patnáctou pozici. "Byla to docela obtížná kvalifikace. Myslím si, že kolo, kdy jsem vyjel na trať, bylo poznamenáno velkým provozem a výsledkem toho bylo, že jsem nedostal pneumatiky do provozuschopného stavu, což ublížilo mému rychlému kolu," vysvětlil své potíže skotský pilot.   

Toro Rosso

Domácí fanoušky potěšil desátým místem mladíček Ricciardo, jenž v interním souboji jezdců Toro Rosso porazil Vergneho a na startu VC Austrálie se postaví o jednu příčku výše. "To bylo pěkné!" neskrýval nadšení Ricciardo. "Naším cílem na začátku víkendu bylo proklouznout do Q3 a to se nám podařilo. Než jsme dorazili do Melbourne, nevěděli jsme jasně, jaký je náš výkon v porovnání s ostatními týmy. Myslel jsem si, že Q3 by možná mohla být trochu mimo náš dosah, takže toto byl opravdu pozitivní výsledek pro mě i pro tým. Měli bychom mít dobrý závod. Bude to ten případ, kdy se budete snažit mít co nejlepší start, který bude následován dobrým úvodním kolem," dodal australský jezdec. Jeanu-Ericovi Vergnemu unikla účast ve třetí části o jednu desetinu sekundy. "Myslím si, že to nebylo špatné, i když je to trochu zklamání, že jsme minuli Q3 o velmi malý rozdíl. Ale v této fázi se toho musím ještě stále dost naučit a hlavní věcí je to, že všechno šlo dobře. Z kvalifikace si můžeme vzít spoustu pozitivního a cítím, že máme vůz, který by měl v zítřejším závodě fungovat dobře. Můj cíl pro zítřek? Získat nějaké body," řekl ambiciózně Francouz.

Sauber

Nedařilo se ale pilotům týmu z Hinwilu. Po slibných výkonech z předsezonních testů je třináctá příčka Koabajašiho a sedmnáctá Péreze velkým zklamáním. "V Q1 jsem byl s vozem a přilnavostí opravdu spokojen a bylo skvělé zajet nejrychlejší kolo, samozřejmě. Pak ale v mém druhém kole v Q2 jsem prostě nemohl na měkkých pneumatikách najít přilnavost. Nemám proto žádné vysvětlení, bylo to naprosto odlišné. V posledním sektoru byl velký provoz, ale hlavním překvapením bylo to, že jsem měl nedostatek přilnavosti," postěžoval si Japonec. Sergia Péreze zastavily v druhé části kvalifikace technické problémy. Mexický jezdec je nicméně přesvědčen, že kdyby tomu tak nebylo, mohl pomýšlet na boj o první desítku: "Dnes jsme na voze provedli nějaké změny v nastavení a v Q1 jsem měl dost práce, abych trochu přizpůsobil jezdecký styl. V Q2 jsem přesně věděl co dělat, ale poté jsem nemohl přeřadit kvůli závadě na převodovce. Je to opravdová škoda, protože jsem ze sebe i z vozu mohl dostat více."

Mechanikům Sergia Péreze nezbývalo nic jiného, než rozbitou převodovku na jeho voze vyměnit za novou, za což mu byla podle pravidel udělena penalizace v podobě ztráty pěti míst na startovním roštu. Ze sedmnáctého místa se tedy propadl na dvaadvacáté.   

Doporučujeme

Články odjinud