Hmotnost jezdce a minimální hmotnost auta. Jak to bude fungovat?

Hmotnost jezdce a minimální hmotnost auta. Jak to bude fungovat?

Hmotnost jezdce bude od příští sezóny částečně oddělena od celkové minimální hmotnosti. Jak to bude fungovat?

Týmy obvykle postaví vůz, který má hmotnost nižší, než je pravidly stanovena minimální hmotnost. Rozdíl je doplněn závažím. Menší a lehčí jezdci mají samozřejmě výhodu, protože mohou použít více závaží, což znamená lepší vyvážení auta. Celková hmotnost (vůz a jezdec) může být i celkově nižší, což přináší výhodu v času na kolo. 

Příští rok se situace změní. V prvním závodě bude jezdec zvážen i se sedačkou a veškerým vybavením. Údaj použije technický delegát FIA jako referenční hodnotu pro celou sezónu – i když může být kdykoliv v průběhu sezóny změněna.

Pokud bude mít jezdec hmotnost nižší než 80 kg, bude zbytek doplněn závažím. 

Na první pohled to vypadá, že vše zůstane při starém. Ale není tomu tak. Závaží do 80 kg limitu je speciální. Musí být umístěno na konkrétním místě v kokpitu a jasně označeno. 

Limit 80 kg se pak bude počítat do celkového limitu minimální hmotnosti vozu (740 kg).

Pro dorovnání tohoto limitu pak mohou týmy použít další balast, se kterým už mohu pracovat dle svého uvážení.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Doporučujeme

Články odjinud