Hmotnost jezdce a minimální hmotnost auta. Jak to bude fungovat?

Ayrton Senna milanek001  |  17. 11. 2018 00:25

co to znamená "může být změněna?" Když jezdec přijde po zimě co nejtěžší a pak si dá dietku ... může získat 10? i víc KG - pokud ho nebudou převažovat a dovažovat

Pepan A1  |  17. 11. 2018 06:46

Nevím jak zbytek startovního pole, ale první tři se váží dřív než si jdou převzít cenu. A věřím, že FIA dohlídne i na to, aby ostatní byli pod kontrolou, protože ta úvaha o dietě je určitě napadla taky.

Tohle mělo být už za Marka Webera ... A já to tehdy navrhoval tady ve fóru ...

No - ale jedna poznámka - celkově je ta "minimální hmotnost" prostě masakr. V osmdesátkách byla - tuším - 550 kg prázdné váhy (tedy bez náplní).
To má být ještě formule? Co to zvednout na dvě tuny, rovnou?

buggybob | buggy je pláží král! :-)

Triper  |  16. 11. 2018 22:46

Taky jsem pro,aby byly formule lehčí, ale je třeba si uvědomit, že opět argumentujete ze se zkreslenými daty...
Hmotnost 550 kg bez náplní..., to ano, ale pripočtěme cca 20kg olejů a kapalin a přes 200 kg paliva. Ano, tankovalo se, ale přesto vezli 2 x za závod 100 kg paliva. Dneska vezou cca 100 kg jen na startu. Takže ve výsledku je průměrná hmotnost dnešního vozu přibližně stejná.
Vím, že jsem s tím otravnej, ale buďme objektivní, jinak tady budeme pořád psát nesmysly.

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 11. 2018 00:49

Neexistovala žádná pravidla ohledně výkonu ani počtu používaných motorů a jediným limitem bylo množství paliva, které šlo použít - konkrétně 195 litrů.

Litr benzínu váží zhruba 700-750 gramů. Když vezmeme v úvahu, že tehdejší benzín nebyl tak kvalitní jako dnes, tak bych se spíše přiklonil k nižší hmotnosti což je 136,5 litrů. Říkalo se, že vozí 140 litrů, což je v toleranci, ale né te Tvé.

A pokud vím, tak i dnes se do minimální hmotnosti palivo nepočítá.
Další Tvá mystifikace je, že se tankovalo 2x během závodu. Ta doba přišla až někdy v éře Schumiho, předtím se netankovalo a jsou známé případy kdy palivo jezdcům viz případ Mansell pro nedostatek paliva tlačil vůz do cíle.
https://www.youtube.com/watch...

Triper  |  18. 11. 2018 08:41

Pokud budeme porovnávat období,kdy se netankovalo, tak samozřejmě průměrná hmotnost vozu při závodu bude vyšší, než jsem udával, což podporuje teorii, že dnešní vozy jsou podobně těžké.
Ještě jedna poznámka, kdysi, když se přecházelo na hybridy tak jsem mluvil s člověkem z vývoje Shellu.
On říkal že hlavní téma při vývoji je pro ně snižování hmotnosti při stejném objemu... Energetickou hustotu už zvyšovat neumí, tak to dělají takto... Takže dříve určitě vážil benzín více, než teď.

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 11. 2018 09:24

Meleš totální nesmysly. Cílem všech petrochemiků je především namíchat co nejvýkonnějšího paliva.
O váze tehdejších vozů se už raději odmítám bavit. Ještě větší hovadinu už nikdo vyplodit nedokáže. Jsi v tom neochvějným králem.

Triper  |  18. 11. 2018 10:12

Tak přidám trochu argumentů které znám, nechce se mi nikoho obtěžovat kvůli argumentaci pro Ferdu...
Chemici pro F1 vyvíjí palivo z několika důvodů. Zajištění hoření a ne detonace při všech teplotách a tlacích, zamezení odpařování různých složek při různých teplotách, získání max. energetické hustoty, snížení hmotnosti... určitě jsou i další aspekty, které neznám.
Podstatné je, že je pravidly dáno, že palivo musí být pouze z uhlovodíků a musí být z 99% totožné s produkčním palivem, navíc se žádná složka paliva nesmí lišit o více než 1%...
Potíž j v tom, že na startu má palivo cca 15-20 stupňů ( dáno pravidly) a na konci muze mít i přes 60... Ta vysoká teplota zajistí zvýšené odpařování některých složek a tím změnu parametrů paliva během závodu. Ale to už zacházím do specifik ,kterým ani jeden z nás nerozumí.
Podstatné je, že pravidla říkají, že palivo musí být z 99% shodné s produkčním a právě ta hmotnost je část, s kterou jde trochu pracovat...
Mám výhodu, že když něco nevím, mám se koho zeptat, a nemusím hloupě osočovat ostatní z důvodu vlastní neznalosti.

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 11. 2018 10:34

Mnoho povyku pro nic. A o váze paliva zase nic.
Stejně jako o váze starých vozů s dnešními.

Triper  |  18. 11. 2018 10:45

Ferdo, já nepracuju v F1, takže přesné porovnání nevím. Vím jen, že je dnes palivo určitě lehčí,než dříve a že skutečný rozdíl ve váze vozu dříve a dnes taky není ani zdaleka takový jak se zdá...
Jen se snažím, abychom si tady předávali navzájem zajímavé věci a hlavně pravdu...
Občas se tu píšou hrozné nesmysly.

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 11. 2018 11:17

Ale já tu o rozmezi měrné hmotnosti paliva psal už 18. 11. 2018 00:49. Když vezmeš alespoň trochu rozum do hrsti tak ve vozech F1 nikdy nebylo přes 200 kg paliva a o to tu jde.
Určitě byly doby, kdy se používal ještě olovnatý benzín, ale ani to neznamená, že v něm plavaly kusy olova.

Triper  |  18. 11. 2018 11:52

Máš pravdu, přes 200 kg paliva asi nevozili.

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 11. 2018 12:10
Michael Schumacher ferrarista-Schumi  |  16. 11. 2018 21:25

Bejt ti jezdci Beran a S-sráč tak to bude závaží aspoň 40kg ty jejich dutý hlavy nic nevážej

bloodik  |  17. 11. 2018 10:44

No bejt jima kdokoliv z mistnich rudejch “expertu”, tak zadny zavazi nepotrebuji, zbyla kila slz si v pohode do auta nabreci ...

Michael Schumacher ferrarista-Schumi  |  17. 11. 2018 17:34

Názor hodný dutohlava.........

bloodik  |  17. 11. 2018 21:35

No vono ty taky nejsi buhvijakej mozkovej trust ...

Daniel Ricciardo jenDalsi teepack  |  16. 11. 2018 18:37

To je nějaké moc jednoduché, já bych to zesložitil


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.