Hluk a vřava formule 1 patří do muzeí, říká slavný fotograf

Lizzaro  |  27. 03. 2014 00:05

Nelze než souhlasit a podepsat se pod každou větou tohoto inteligentního vyjádření. Vždyť tento názor je v naprostém souladu s názorem Coultharda. Já dávám současné podobě F1 palec nahoru a panu Heathovi jakbysmet. Fakt nechápu, proč vyvolávat konflikt tam, kde panuje naprostá shoda.

mpavp  |  22. 03. 2014 11:50

Vždycky se mi zježí všechny chlupy, když si někdo dodává pocit větší váhy, když hovoří či píše v plurálu - MY VŠICHNI... Apriori mám okamžitě nedůvěru k názorům takového člověka! Toto je JEHO subjektivní názor a má na něj plné právo! Mě se ale nové zvukové doprovody hrubě nelíbí, neboť například při dobržďování před zatáčkou mi připomínají staré kulaté autobusy RTO, kde měl řidič před sebou velkou páku s níž brzdil motorem a zvuk byl podobný...

Berta F1  |  22. 03. 2014 08:21

Clanek nema cenu komentovat. Je to nazor cloveka,ktery nikdy nezavodil a zavodit nikdy ani nehodla. Proste si jen dela obrazky,proc taky ne. Muj nazor na obsah motoru ci turbo je kladny,sice zvuk je otresny (elektromobil) ale 6V s preplnovanim je dobry motor.Vsichni tady snad uznaji ze v osobnim aute je lepsi 1.8t (benzin) nez 2.5 atmosfera (benzin). Problem bohuzel je nekde jinde a to je omezeni spotreby. Myslim si,ze by tento motor po case daval daleko vetsi vykon, pridat jedno turbo, zvysit prutok paliva a dat jim o 50 kg alespon vice do nadrze. Taky si myslim ze by se po techto uprvach zmenil zvuk.(odkazuji na doby nedavno minule a to roky 80 az 90) Bohuzel zase se ale narazi na problem s eko, na co by potom F1 vozila baterky kdyz tu mame najednou 1000 Hp. Pokud chcete aby bylo vice souboju, dejte do auta manualni razeni (tim nemyslim klasicke H) ale sekvenci pomoci radici paky. Bude dalekovice souboju na trati, jelikoz je to narocnejsi nez mackat cudlik na volantu. Kazdy pohyb ruky z volantu je namohavy a udelat to nespocetne krat za zavod je narocny a bolestivy v tom obrovskem pretizeni. Bude vice chyb ze strany pilotu. Mackat cudlik zvladne cvicena opice a neni to vubec prinos pro sirokou verejnos (tohle ma ve svem aute opravdu jen hrstka lidi) Nebo snad mate kazdy sekvencni prevodovky s razenim na volantu ci pod nim pomoci padel ??? Urcite by to bylo lepsi nez si na kazde rovince otevrit zadni pruduch na kridle, to je proste takova hovadina. Taky bych jim odstranil elektroniku ktera je hlida. Potom by i se slabsim vozem mohl nekdo jet vepredu. Spise vyzvednout umeni pilota nez inzenyra. Ale je to jen muj nazor na zavodeni za cos se vam omlouvam.

Pepino60  |  22. 03. 2014 13:42

Souhlasím tak částečně např. v tom, že pan fotograf by se měl věnovat tomu čemu rozumí. Taky souhlasím s tím, že úmělé předjíždění pomoci DRS není zrovna podle mého gusta a těžké akumulátory úložných energií do F1 nepatří rovněž jako omezování spotřeby. Nemůžu ovšem souhlasit s tím, že 1,6 nebo 1,8 turbomotor je lepší než 2,5 atmosférák. Jednak je tam nějaká určitá součást, která dosahuje velmi vysokých otáček a tím má sklon k větší poruchovosti a dále když bych srovnal např. Passat 1,8T a 2,8V6, tak vítězně vyjde 2,8 V6. Přesto, že je atmosferický má o 130kW více a točivý moment o 70Nm vyšší. Takže F1 si turbem moc nepomohla.

EMERSONV1  |  21. 03. 2014 14:17
Pepino60  |  21. 03. 2014 12:05

Já ho neznám. Nevím možná je slavný fotograf a právě proto se má držet foťáku a nekefrat do něčeho o čem nemá ani šajnu! Je to už trapné omýlat pořád do kola, ale člověku to prostě nedá. Někdo nechce pochopit o co tu vlastně jde. Nejde o to, že se ve F1 používají nové technologie. To je přece normální, že vývoj jde kupředu. Problém je, že těmi technologiemi se stává z F1 čím dál tím víc sériový vůz. Ano automobilky jako Ferrari, Mclaren, Bugati aj. používají ve svých supersportech ony technologie z monopostů F1, ale nutno dodat, že tyto supersporty dosahují parametrů F1 ne- li lepších a přesto se stále jedná o cesťáky. Zato F1 rok od roku zpomaluje stává se z ní něco co zdaleka nepřipomíná nejvyšší disciplínu v motorsportu. Motory jsou slabé, auta těžká, spotřeba omezená, za každé šťouchnutí tresty... je to svým způsobem sport bohatých, jak už tady někdo zmínil a tak si myslím, že by se do něj neměly zatahovat chudinské móresy. jak jinak slušně nazvat všechny ty omezení a nesmyslná šetření, která jsou právě tím důsledkem otupění F1. Mám zato, že i ten motor by lépe řehtal, kdyby koníci dostávali více žrádla, protože turbomotory už tu přece byly a nebylo to vůbec špatné. Týmy již investovaly hodně do vývoje nových pohonných jednotek, takže návrat není jaksi možný, ale např. vrátit spotřebu na 150kg nebo použití biturba apod. Podle mně je nesmysl zvýšit váhu aut nějakými akumulátory a na druhé straně omezit spotřebu paliva. A pokud se tohle všechno děje na popud automobilek, čemuž ani za mák nevěřím, tak ať si laskavě založí svůj nějaký testovací závod a neotravují život nám fanouškům F1. Já osobně si myslím, že v tom mají rypáky namočený zelení mužíci co se ohánějí ekologií i doma na hajzlu!!!

kobab  |  21. 03. 2014 10:57

Už se těším, až někdo napíše, že hluk a vřava na rockových koncertech patří do muzeí, asi bude na čase víc chodit do muzea. Úplně autora článku vidím, růžová košile, bílé kalhoty, smetanové semišové boty.

-ERACER-  |  21. 03. 2014 11:35

Tady nejde o autora článku ale o názor člověka dle kterého byl tento článek sestaven.
Ten fotograf je vymaštěná palice.

kobab  |  21. 03. 2014 11:56

Jeho fotografie jsou ale skvělé. Vážně, určitě stojí za to si je pozorně prohlédnout. Pak je taky zřejmější, proč ten pán nemá rád hluk. Je založením úplně jiný než běžný fanoušek F1.

Smokie  |  21. 03. 2014 09:51

Zarazene som podvihol obocie, ked fotograf pisal o Stoddartovych jazdach ako o ignorantskom kroku a prestal som citat potom ako napisal, ze je F1 specialna lebo za 5 mesiacov dokazala vymenit aerodynamiku a motory. Bud pan fotograf umyselne zavadza alebo nevie o F1 vobec nic. Pretoze tieto vymeny sa neudiali za 5 mesiacov, ale za omnoho dlhsi cas.

Neviem co tam pan fotograf pisal dalej a nezaujima ma to.

-ERACER-  |  21. 03. 2014 09:56

No konkrétně to bylo téměř 4 roky. Jak píšeš pan "fotograf" o F1 moc neví a měl by opravdu zůstat jen u fotografování. Nejlépe kdyby začal fotit úplně něco jiného třeba bidety nebo nočníky tam není co posrat

Murray F1  |  21. 03. 2014 09:15

Zapomenout na dinosaury? To se dá? Nám se dinosauři líbí, říká jeden neslavný divák

kobab  |  21. 03. 2014 08:15

Co je překonané a co ne, to ještě uvidíme. Z filozofie tohoto článku vyplývá, že by bylo nejlépe zavést ještě jiný formát F1, pohon solárními články a využitím větrné energie. Taky zajímavá technická výzva. F1 je mimo jiné drahá reklamní plocha a co až se přímo na okruzích dramaticky sníží návštěvnost? A co až opadne současná móda třítunových hybridních SUV? Bude F1 s omezeným maximálním průtokem paliva, kdy se povede předjet tomu, kdo před rovinkou nejlépe dobije baterky pro automobilky dál zajímavá?

-ERACER-  |  21. 03. 2014 07:49

Tento článek je odpad. A tento fotograf patří do muzea voskových figurín.

Ten článek je - s dovolením - názor, a ne odpad.


1 2 3