Hlavními problémy Ferrari byly výfuky a způsob práce

Technický ředitel Ferrari Pat Fry vysvětlil, co stálo za zlepšením monopostu F2012, který měl v předsezónních testech nemalé problémy.
Hlavními problémy Ferrari byly výfuky a způsob práce

Když Ferrari začalo s novým vozem v únoru testovat, zjistilo, že na trati ani zdaleka nedosahuje výsledků, ve které doufalo. Nejenže F2012 nebylo rychlé, ale nebylo ani konzistentní a bylo těžké s ním jezdit delší vzdálenosti.

"Na začátku roku jsme měli několik problémů," potvrdil Fry v rozhovoru pro Autosport. "Nechci je probírat všechny, ale ten nejzřejmější byla koncepce výfuků, která i když poskytovala slušný přítlak, také působila potíže s teplotami pneumatiky. Proto jsme od ní nakonec ustoupili."

"Kvůli některým charakteristikám se vůz těžko řídil, a protože jsme měli výfukový systém, který nefungoval přesně tak, jak jsme chtěli, scházel nám také přítlak. Takže jsme rozhodli, že koncept výfuků změníme a že se přeorganizujeme."

Ferrari si totiž potvrdilo, že problémem jsou interní procesy v rámci týmu. Byly nastaveny špatně, a proto vývoj produkoval problematické díly. Musely tedy přijít změny i v této oblasti.

"Nebyli jsme spokojení ještě s několika dalšími aerodynamickými vlastnostmi," pokračoval Fry. "Bylo třeba si to uvědomit a změnit způsob naší práce, abychom zajistili, že do ní zahrneme všechny potřebné parametry."

"Bylo třeba udělat rozhodnutí a říct: ´Dobře, teď úplně změníme naší práci a pokusíme se jí zlepšit.´ Zdá se, že to funguje."

Fry byl do role technického ředitele Scuderie jménová už v polovině loňské sezóny po odchodu Alda Costy. Nabízí se tedy otázka, proč k reorganizaci přistoupil až letos, když na trať vyjelo problematické auto.

Přímou odpověď nenabídl, ale naznačil, že prostor pro změny dostal, až když se ukázalo, že byl předchozí systém skutečně nefunkční. "S těmi problémy, které jsme s vozem měli, jsme už neměli za co schovávat, že? Pak už šlo jen o práci a rychlejší nebo dřívější nasazování vylepšení. Směr je správný, jen jde o obrovské množství práce do konce sezóny, abychom udrželi krok se všemi ostatními."

Další článek: Film Rush bude mít premiéru příští rok v září

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00