Hlavním problémem týmů ze středu pole byly pneumatiky

Hlavním problémem týmů ze středu pole byly pneumatiky

Ani jedna z trojice stájí Force India, Williams a Toro Rosso své bodové konto po Velké ceně Kanady nerozšířila. Jejich vozy trpěly nadměrných opotřebením super měkkých pneumatik.

Force India

"Myslím si, že dnes se tak nějak všichni cítíme být zklamáni tím, že jsme neskončili na bodech," řekl di Resta, jenž do závodu odstartoval ze slibného osmého místa a v jeho průběhu se chvílemi dokonce pohyboval v první pětce. "V několika prvních kolech šly věci hladce. Pak jsme museli zajet do boxů o něco dříve, protože se mi zdálo, že na super měkkých pneumatikách trpím nějak velkým opotřebením. Na měkkých pneumatikách jsme ale neměli dostatečný výkon na to, abychom mohli závodit s vozy okolo nás, a propadli jsme se dozadu," vysvětlil Skot, který cílovou čáru proťal jako jedenáctý. Nedařilo se ani na druhé straně garáže. Jméno Nica Hülkenberga se ve výsledkové listině objevilo až na dvanáctém místě. "Mysleli jsme si, že se můžeme dostat na body, ale letos je obtížné předpovídat závody a my jsme nebyli schopni dosáhnout toho, v co jsme doufali. Museli jsme zvolit strategii na dvě zastávky v boxech, zatímco mnoho našich soupeřů bylo schopno jet na jednu zastávku a z toho také těžili," nechal se slyšet německý závodník.

Williams

Pastor Maldonado doplatil především na svoji nevýhodnou startovní pozici. Po startu z dvaadvacátého místa mohl jen stěží pomýšlet na to, že by se mu podařilo dojet na bodech. Nakonec se musí spokojit pouze se třináctou příčkou. "Naše strategie na jednu zastávku v boxech znamenala, že jsem se musel pečlivě starat o pneumatiky, ale když jsem v několika posledních kolech tlačil na pilu, byl náš vůz rychlý. Výkon vozu v dlouhých jízdách je něco, díky čemu můžeme být do dalších závodů optimističtí. Jen se musíme zaměřit na to, abychom zlepšili náš kvalifikační výkon," podotkl Venezuelan. Na Velkou cenu Kanady bude chtít nejspíš brzy zapomenout týmový kolega Bruno Senna. Vzhledem ke své startovní pozici si v cíli závodu o jednu příčku pohoršil, což znamená celkové sedmnácté místo. Podobně jako Maldonadovi, i jemu dělalo velké problémy italské obutí: "Dnes to byl obtížný závod, protože jsem v prvním stintu na super měkkých pneumatikách ztratil spoustu času. Poté jsem se musel během druhého stintu starat o pneumatiky, jak jen to šlo."

Toro Rosso

Lepší z dvojice jezdců italské stáje byl v neděli odpoledne Daniel Ricciardo, který skočil čtrnáctý. "Měl jsem dobrý start, ale potom jsem vážně neměl kam jet, takže jsem zvolil jízdu vnitřkem zatáčky jedna, což mě dostalo na vnějšek zatáčky dvě. Tam jsem se pokoušel předjet několik jezdců přede mnou. Nebylo tam ale tolik přilnavosti, jak jsem čekal, a to mě stálo několik míst," přiblížil úvodní okamžiky Grand Prix Kanady ze svého pohledu Daniel Ricciardo. "Od poloviny závodu do konce jsem se tempu těch, proti kterým jsem závodil, už nemohl rovnat," dodal australský mladík. Jeana-Erica Vergneho odsoudila k neúspěchu mimo jiné penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou, kterou obdržel od sportovních komisařů ve druhé polovině závodu. "Stalo se to, protože jsem měl nějaký problém s omezovačem rychlosti, když jsem najížděl do pitlane, což musíme prošetřit. Strategie? Nemyslím si, že jsme mohli udělat něco jiného," poznamenal jeden z nováčků letošní sezony Jean-Eric Vergne. Francouz projel pod šachovnicovou vlajkou jako patnáctý se ztrátou jednoho kola na vítěze.        

Doporučujeme

Články odjinud