McLaren trápí podobné problémy jako Ferrari v minulém roce. Přepracovaný vůz nepodává očekávané výkony, protože simulace neposkytují přesná data.
Stejně jako Ferrari loni změnil McLaren letos geometrii zavěšení předních kol a stejně jako italští konkurenti se s vozem v úvodu sezóny trápí.
"Nasadíme významné množství dílů, ale mějte na paměti, že se v podstatě snažíme vyřešit problém s korelací, který kolegové z ostatních týmů dobře znají," uvedl výkonný ředitel týmu Jonathan Neale. "Raději nebudu přesně říkat, které díly vyměníme, dokud v pátek večer nerozhodneme, které díly na voze zůstanou v sobotu. V pátek musíme otestovat hodně věcí."
McLaren proto před Barcelonou nehýří přehnaným optimismem. Tuší, jakého pokroku by mohl dosáhnout, ale neví, jak moc se zlepší konkurence.
"Na voze pracujeme velmi tvrdě a úroveň našeho chápání a úsilí je velmi vysoká," konstatoval Neale. "První evropský závod bude samozřejmě místem, kde nasadí úpravy také všichni ostatní, a náš pokrok se bude měřit ve srovnání s konkurencí."
"Takže myslím, že budeme opatrní a řekneme, že se míra našeho pokroku ukáže v sobotu odpoledne a v neděli. Jsem spokojený s tím, jak tým pracuje. Odvedli jsme hodně svědomité práce, také jsme měli test na rovince, abychom si mohli potvrdit některé informace, které máme. Ale v tuto chvíli budeme opatrní, dokud nezjistíme, jak na tom jsme."