Nezastavila ho ani pětisekundová penalizace.
Do hlavního závodu na Silverstone startoval z pole position Victor Martins, který ovládl kvalifikaci již podruhé za sebou. Start z pole position minulý týden nedokázal zužitkovat, jak vlastní chybou, tak nevhodným výjezdem safety caru, o tom víc byl ale dnes motivován využít svou druhou šanci.
V první startovní řadě ho pro dnešní hlavní závod doplnil Maini z Camposu. Dále se postavil Iwasa, Doohan, Bearman, Fittipaldi, Maloney, Pourchaire, Hadjar a až na konci první desítky stál vedoucí pilot průběžného pořadí Vesti.
Po zhasnutí červených světel se start nejlépe povedl Iwasovy a na chvíli se ocitl ve vedení, Martins se však dnes rozhodl tak jednoduše nevzdat a vzápětí získal svou vedoucí pozici zpět. Pěkný start ukázal i Bearman, ten se z páté pozice posunul na místo třetí. Maini se propadl až na šesté místo.
Martins si na čele pomalu budoval náskok. Když se v sedmém kole otevřeli boxy, Vesti s Fittipaldim ihned zamířili ke své povinné zastávce.
Poté se Cordeel dostal do hodin a zůstal stát v zatáčce Stowe. Na trať musel vyjet safety car.
To byla skvělá příležitost pro Martinse i ostatní nestavějící piloty. Všichni okamžitě zamířili do boxů. Na čele zůstal na alternativní strategii Hadjar s Leclercem. Ale za ně se už zařadil vracející se Martins. Poté následovala další skupinka pilotů na alternativní strategii Novalak, Correa a Boschung. A pak už se zařadil stavějící Iwasa, Bearman, Doohan a Maloney.
Když se konečně mohlo začít závodit, restart neproběhl vůbec hladce. Hauger narazil zezadu do Vesiho a ten s neovladatelným vozem zasáhl před ním jedoucího Staňka. Jak vedoucí pilot průběžného pořadí, tak Staněk zůstali stát na trati a pro oba závod skončil. Hauger vyvázl z nehody s poškozeným předním křídlem, které si nechal u mechaniků vyměnit.
Safety car se tak ihned musel vrátit na trať, a jelikož Staňkův vůz blokoval cílovou rovinku, museli piloti projíždět skze boxy. Další restart už proběhl v pořádku.
Poté dostal pětisekundovou penalizaci Martins, který stále byl ve virtuálním vedení závodu. Komisaři ho potrestali za vyjetí z dráhy a získání výhody.
V šestnáctém kole se střetla dvojice pilotů Camposu Maini a Boschung, na trať tak opět musel vyjet safetycar. Do boxů zamířili piloti na alternativní strategii včetně Hadjara a Leclerca z čela závodu. Do vedení se tak vrátil Martins, i když s vědomím pětisekundové penalizace.
Po čtyřech kolech se mohlo začít opět závodit. Piloti na čerstvých pneumatikách se pustili do snahy získat co nejvíce pozic. Novalak bojoval s Bearmanem o šesté místo. A Leclerc po předjetí Pourchaireho získal třetí pozici.
Martins si mezitím na čele vybudoval náskok 4,1 sekundy, ale to na vítězství stále nestačilo.
Poté se karta rychle obrátila a piloty na alternativní strategii začala jejich měkká směs trápit. Pourchaire tak získal od Leclerca svou třetí pozici zpět a vzápětí pilota Dams překonal i Doohan a Iwasa.
Teď byl největší Martinsův soupeř čas. Povedlo se mu zajet nejrychlejší kolo závodu a náskok na Maloneyho tak navýšil na 5,3 sekundy. Pak už přišla šachovnicová vlajka a Martinsovi nyní jeho čas stačil na to vyhrát závod i s pětisekundovou penalizací. Druhý dojel Maloney a jako třetí Pourchaire.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Kol |
1 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
29 |
2 |
Zane Maloney |
Rodin Carlin |
29 |
3 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
29 |
4 |
Jack Doohan |
Invicta Virtuosi Racing |
29 |
5 |
Ajumu Iwasa |
DAMS |
29 |
6 |
Ollie Bearman |
Prema Racing |
29 |
7 |
Jehan Daruvala |
MP Motorsport |
29 |
8 |
Enzo Fittipaldi |
Rodin Carlin |
29 |
9 |
Arthur Leclerc |
DAMS |
29 |
10 |
Jak Crawford |
Hitech Pulse-Eight |
29 |
11 |
J.M.Correa |
Van Amersfoort Racing |
29 |
12 |
Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz |
29 |
13 |
Clément Novalak |
Trident |
29 |
14 |
Brad Benavides |
PHM Racing by Charouz |
29 |
15 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
29 |
16 |
Isack Hadjar |
Hitech Pulse-Eight |
29 |
17 |
Richard Verschoor |
Van Amersfoort Racing |
29 |
- |
Ralph Boschung |
Campos Racing |
15 |
- |
Kush Maini |
Campos Racing |
15 |
- |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
11 |
- |
Roman Staněk |
Trident |
9 |
- |
Amaury Cordeel |
Invicta Virtuosi Racing |
5 |