Dunne v honbě za vítězstvím zapříčinil hromadnou havárii, do které se zapojilo deset vozů. Po restartu závodu si s přispěním safety caru pro vítězství dojel Crawford. Staněk obtížné podmínky dnešního dne ustál a z Monaka odjíždí s body za sedmé místo.
Do hlavního závodu v Monaku odstartoval z pole position vítěz kvalifikace a zároveň vedoucí pilot průběžného pořadí Dunne. V první řadě ho doplnil Martins. Druhou startovní řadu obsadil Fornaroli a Verschoor, do třetí řady se postavil Montoya a Lindblad. Další pozice patřila Crawfordovi a Minímu a nejlepší desítku uzavřel Browning a včerejší vítěz Maini. Staňkovi patřila čtrnáctá startovní pozice.
Do závodu nejlépe odstartoval Martins a ujal se vedení. Dunne se však nehodlal jen tak vzdát a ve snaze získat zpět první místo do Martinse v první zatáčce narazil. A dopadlo to tak, jak to v Monaku dopadnout muselo. Třetí Fornaroli se sice dokázal dvojici vyhnout, ale Verschoor a další už takové štěstí neměli. V úzké první zatáčce nebylo kam uhnout, takže do sebe začal narážet jeden vůz za druhým, až z toho nakonec byla hromadná havárie deseti vozů. Závod byl přerušen červenou vlajkou a zbylí piloti zamířili do boxů.
Těmi, kterým se podařilo havárii vyhnout, byli kromě nyní vedoucího Fornaroliho také Lindblad, Crawford, Dürksen, Staněk, Maini, Browning, Goethe a Villagómez.
Restart závodu probíhal za safety carem. Zapojit se do něj se podařilo čtrnácti pilotům. Seřadili se v pořadí jako na startovním roštu - samozřejmě bez havarovaných vozů. Vedl tedy Fornaroli, za ním jezdil Montoya, Lindblad, Crawford, Miní, Dürksen a Browning. Staněk napodruhé startoval jako osmý.
Po restartu se ale nezávodilo příliš dlouho. Dürksen začal útočit na Miního, oba závodníci se dostali do kontaktu a pro pilota AIX Racing závod skončil. Na trať byl nasazen virtuální safety car.
Když se znovu začalo závodit, přišel čas na povinné zastávky v boxech, protože tato povinnost nezanikla ani po červené vlajce.
Nejprve do boxů zamířili piloti ze zadní části pole. Čtrnáct minut před koncem však Beganovič skončil v bariéře a na trať byl znovu nasazen virtuální safety car, během něhož nejsou zastávky v boxech povoleny.
Virtuální safety car byl ale rychle nahrazen skutečným safety carem a k mechanikům okamžitě zamířila skupina, která měla vjezd do boxové uličky nejblíž – Crawford, Browning, Maini, Staněk, Cordeel a Villagómez.
Naopak vedoucí Fornaroli, Montoya a Lindblad museli absolvovat ještě jedno kolo, než mohli zajet do boxů i oni. Čas, který tím ztratili, nahrál Crawfordovi, který se dostal do vedení. Fornaroli se dokázal vrátit alespoň na druhém místě. Lindblad byl v boxech rychlejší než Montoya, překonal ho a zařadil se na třetí místo. Frustrovaný Montoya, který tím přišel o pódiové umístění, se musel spokojit s místem čtvrtým. Staněk se po zastávkách v boxech pohyboval na sedmé pozici.
Bariéra byla nakonec poškozena natolik, že nestačil ani safety car a musela být vyvěšena červená vlajka. Jelikož bylo jasné, že do vypršení časového limitu se oprava nestihne, závod skončil bez možnosti restartu.
Z vítězství v hlavním závodě v Monaku se tak radoval Crawford. Druhý dojel Fornaroli, třetí sice projel cílem Lindblad, ale tomu byla udělena pětisekundová penalizace za překročení rychlosti v boxech, takže se ze svých prvních stupňů vítězů nakonec přeci jen těšil Montoya. Staněk závod dokončil na sedmém místě.
Další závodní víkend čeká formuli 2 už příští týden na okruhu v Barceloně.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Jak Crawford |
DAMS Lucas Oil |
1:04:00.825 |
16 |
2 |
Leonardo Fornaroli |
Invicta Racing |
6.693 |
16 |
3 |
Sebastián Montoya |
Prema Racing |
8.205 |
16 |
4 |
Luke Browning |
Hitech TGR |
12.073 |
16 |
5 |
Arvid Lindblad |
Campos Racing |
12.284 |
16 |
6 |
Kush Maini |
DAMS Lucas Oil |
17.227 |
16 |
7 |
Roman Staněk |
Invicta Racing |
19.392 |
16 |
8 |
Amaury Cordeel |
Rodin Motorsport |
20.121 |
16 |
9 |
Rafael Villagómez |
Van Amersfoort Racing |
21.711 |
16 |
10 |
Oliver Goethe |
MP Motorsport |
37.965 |
16 |
11 |
John Bennett |
Van Amersfoort Racing |
50.541 |
16 |
12 |
Sami Meguetounif |
Trident |
57.555 |
16 |
13 |
Cian Shields |
AIX Racing |
1:03.075 |
16 |
- |
Dino Beganovic |
Hitech TGR |
|
13 |
- |
Joshua Duerksen |
AIX Racing |
|
3 |
- |
Ritomo Miyata |
ART Grand Prix |
|
0 |
- |
Max Esterson |
Trident |
|
0 |
- |
Gabriele Minì |
Prema Racing |
|
0 |
- |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
|
0 |
- |
Alex Dunne |
Rodin Motorsport |
|
0 |
- |
Pepe Martí |
Campos Racing |
|
0 |
- |
Rirchard Verschoor |
MP Motorsport |
|
0 |