Návrat hladkých pneumatik do formule 1 měl znamenat více předjíždění, ale očekávání se naplnila jen částečně. Naopak týmům vznikly zcela nové problémy při používání pneumatik, které měly velký vliv na výrazné změny v rozložení sil.
"Zvládnout letošní pneumatiky je o trochu těžší než to bylo s těmi loňskými," řekl manažer šasi Toyoty Pascal Vasselon. "Pracovní rozpětí je o stupeň menší a je těžší s nimi pracovat. Hladké pneumatiky využívají směs mnohem lépe než drážkované pneumatiky, ale v důsledku toho je pracovní rozsah (teplot) mnohem menší."
"Tyto pneumatiky jsou mnohem citlivější na teplotu trati a zahřívání, což občas způsobilo, že byli jezdci překvapení rozdíly v přilnavosti mezi jednotlivými výjezdy. Na začátku každého víkendu vynakládáme velké úsilí, abychom přesně poznali chování jednotlivých pneumatik a problémy, které s tím souvisejí."
Při práci s pneumatikami týmům pomáhá letošní další novinka - nastavitelné přední přítlačné křídlo. Jezdci mohou za jízdy měnit jeho sklon, čímž mění chování vozu, aniž by museli ke svým mechanikům.
"Když je rozdíl mezi vyvážením pro pomalé a rychlé sektory okruhu, můžete ho změnit jednou za kolo (pomocí předního křídla)," vysvětloval Vasselon. "To je zvlášť užitečné v kvalifikačních kolech nebo v závodě, když potřebujete provést změny, abyste kompenzovali opotřebení pneumatik. Takže z hlediska čisté výkonnosti to pomáhá."
"Navíc je díky tomu rychlejší proces nastavení vozu. Když jsme v minulosti změnili tuhost zavěšení nebo rozložení hmotnosti, museli jsme anticipovat aerodynamickou rovnováhu. A pokud se to nepodařilo, museli jste zpět do boxů a napravit to. Teď si jezdec ladí aerodynamické vyvážení po výjezdu z boxů sám a to proces nastavení opravdu zrychluje."