Mercedes opět upravuje zbarvení svých monopostů kvůli hmotnosti. W14 bude černý.
V létě roku 1934 se na Nürburgringu zrodily stříbrné šípy. Tehdejší sportovní šéf Mercedesu a rodák z Nového Jičína Alfred Neubauer potřeboval snížit hmotnost svých vozů, a tak z nich nechal odstranit nátěrovou barvu. Z původně bílých vozů se staly stříbrné.
Letos se situace opakuje. Vůz Mercedesu je černý a to kvůli nemalé úspoře hmotnosti. Všechny týmy kromě Alfy Romeo měly už vloni problémy s „nadváhou“. FIA kvůli tomu zvýšila minimální hmotnost, která se měla letos opět částečně vrátit zpět, ale k tomu nedojde. Hmotnost zůstane na 798 kg.
U většího počtu týmů také už delší dobu vídáme černé části. Nejde většinou o černou barvu ale o čistý karbon.
Mercedes šel ještě dál. Jeho vůz je černý prakticky celý. Není to poprvé. Stříbrné šípy zčernaly už v roce 2020, kdy tým podpořil Lewise Hamiltona v jeho boji proti rasismu.
„Vloni jsme měli nadváhu,“ řekl Wolff, kterého cituje BBC. „Letos jsme se snažili zjistit, kde můžeme vymáčknout každý gram. Takže historie se teď opakuje.“
„Uvidíte, že vůz má některé části z čistého karbonu spolu s některými, které jsou lakované matnou černou barvou. Samozřejmě, že když jsme v roce 2020 měnili zbarvení, hlavním hnacím motorem byla podpora rozmanitosti a rovnosti, které jsou nám stále blízké. Černá barva se tehdy stala součástí naší DNA, takže se k ní rádi vracíme.“
„Na barvě se nedají ušetřit tuny hmotnosti. Ale ukazuje to, že záměr a příběh je správný – nejen v historickém pojetí v tom, jak vznikly stříbrné šípy, ale záměr natřít auto na černo před několika lety je stále velmi aktuální.“
Bočnice se změní
Mercedes vloni překvapil svými minimalistickými bočnicemi, které si zachoval také letošní F1 W14.
„V průběhu minulé sezóny jsme analyzovali, zda to bylo správné, nebo ne,“ řekl Wolff. „Samozřejmě je vidět, že bočnice jsou velmi odlišné od jakéhokoli jiného vozu.“
Wolff uvedl, že bočnice nemají vliv na výkon vozu a že se chystají změny. „Co se týče bočnic, je to první iterace, a až absolvujeme několik prvních závodů, tak se to trochu změní.“
„Myslím, že ve sportu je důležité být odvážný, a já jsem stále hrdý na řešení, která byla na vůz nasazena v loňském roce. Náš design bočnic není něco, o čem bychom si mysleli, že bylo zásadním důvodem, proč jsme neuspěli.“