Historie bezpečnostních opatření ve F1: Safety car, HANS nebo svatozář

V sedmdesátileté historii formule 1 došlo v oblasti bezpečnosti k obrovskému posunu. Podívejme se na hlavní bezpečnostní prvky, které stojí za neustále větší bezpečností při velkých cenách.
Historie bezpečnostních opatření ve F1: Safety car, HANS nebo svatozář

Trojnásobný mistr světa sir Jackie Stewart hrál důležitou roli ve zlepšení bezpečnosti formule 1 v 60. a 70. letech minulého století. Všechny monoposty tak byly například povinně vybaveny bezpečnostními pásy a závodníci museli nosit helmu, která zakrývala celý obličej. Kromě toho došlo k vylepšení bariér kolem trati a zavedení lékařských týmů.

K zásadním posunům v bezpečnosti zpravidla dochází na základě velké (a často smrtelné) havárie. V posledních desetiletích se staly takovým impulzem smrtelné nehody Ayrtona Senny a Rolanda Ratzenbergera při Velké ceně San Marina v roce 1994 a nehoda Julese Bianchiho v japonské Suzuce v roce 2014.

Když létá karbon i celá auta. Spektakulární nehody ve formuli 1

Když létá karbon i celá auta. Spektakulární nehody ve formuli 1

I v 21. století zůstávají automobilové závody sportem, ve kterém mohou závodníci přijít o život. Podívejme se nyní na všechna současná bezpečnostní opatření postupně tak, jak byly do závodů zavedeny.

Další článek: Ferrari uveřejnilo remake filmu, který Leclerc natočil v ulicích Monaka

17:30 | McLaren potvrdil, že Sainze vyřadil problém se zadními brzdami.
10:40 | Alex Albon po včerejší nehodě mění šasi.
9:57 | Za chvíli hlavní závod F2, živě třeba na Sport 1.
27. listopadu | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10