Hispania může slavit, sobotou pro ni víkend nekončí

Hispania může slavit, sobotou pro ni víkend nekončí

Hrozba tak byla zažehnána. Do závodu se bez problémů podívají také všichni piloti týmů Marussia Virgin a Lotus. V dnešní kvalifikaci obsadili posledních šest pozic.

Lotus

Tým Tonyho Fernandese by se rád v domácí velké ceně předvedl v co možná nejlepším světle. Z "nových" týmů byl v dnešní kvalifikaci nejsilnější, Heikki Kovalainen zajel devatenáctý a Jarno Trulli dvacátý čas."Skvělá kvalifikace, náš výkon mě velmi potěšil. Popravdě jsem nevěděl, co mám od dnešního dne čekat, ale kluci na autě pořádně zamakali. Je úplně jiné než včera," řekl spokojený Kovalainen. Žádný z vozů se nepotýkal s technickými problémy. Plánem Lotusu je, aby tomu tak bylo také v závodě. "Naším cílem je pokračovat v podávání konzistentních a spolehlivých výkonů a využívání všech šancí, které se naskytnou. Závod bude horký a dlouhý a může se v něm přihodit cokoliv, ale jsme na to připraveni," prohlásil Trulli.

Virgin

Tým s ruskou licencí se v Malajsii musí obejít bez technických vylepšení. Panovaly proto jisté obavy, zda se jeho pilotům podaří vměstnat se do 107% nejlepšího času. Tato hrozba se ukázala být nepodloženou, Timo Glock byl jedenadvacátý a Jerome d'Ambrosio dvaadvacátý. "Měl jsem trochu smůlu na druhé sadě pneumatik, kdy jsem se zapletl za Kartykejanem. Znamenalo to ztrátu několika desetin. Na naší pozici by to ovšem stejně nic nezměnilo," řekl Glock, jemuž na Trulliho scházely téměř dvě vteřiny. "S prací, kterou jsme dnes odvedli, jsem velmi spokojený. Udělali jsme krok kupředu a odvedl jsem o poznání lepší výkon než v Melbourne. Těší mě, jak se tento víkend vyvíjí a na závod se už těším. Měl by být velmi zajímavý, velkou roli v něm bude hrát počasí a zastávky v boxech," řekl spokojený nováček d'Ambrosio.

HRT

Mnohými odepisovaný tým Hispania Racing v tiskových zprávách stále tvrdošíjně trval na tom, že v Malajsii bude v o poznání lepší formě. To se nakonec také potvrdilo, na rozdíl od Austrálie se jeho pilotům podařilo kvalifikovat. Liuzzi s Kartykejanem sice obsadili poslední dvě místa, ale na hranici 107% měli relativně pohodlný náskok (Kartykejan vteřinu, Liuzzi dokonce dvě - Ital na d'Ambrosia ztratil pět desetin). "Dokázali jsme, že naše problémy v Austrálii netkvěly v rychlosti, ale v nedostatku času stráveného na trati. Ostatní týmy testovaly tři měsíce, my půlden. Najeté kilometry se nedají ničím nahradit. Nyní musíme tvrdě pracovat na snížení ztráty, kterou máme," řekl Liuzzi, který děkuje členům svého týmu za snahu, která vyústila v hlavní cíl - dostat vozy na startovní rošt. "Sepang jsme označili jako okruh, kde bude téměř nejtěžší dostat se do 107% nejlepšího času. Ale podařilo se a o to větší u nás vládne spokojenost. Nyní doufám, že se mi podaří dokončit závod a najet další cenná kola," nechal se slyšet Kartykejan.

Lotus

Tým Tonyho Fernandese by se rád v domácí velké ceně předvedl v co možná nejlepším světle. Z "nových" týmů byl v dnešní kvalifikaci nejsilnější, Heikki Kovalainen zajel devatenáctý a Jarno Trulli dvacátý čas."Skvělá kvalifikace, náš výkon mě velmi potěšil. Popravdě jsem nevěděl, co mám od dnešního dne čekat, ale kluci na autě pořádně zamakali. Je úplně jiné než včera," řekl spokojený Kovalainen. Žádný z vozů se nepotýkal s technickými problémy. Plánem Lotusu je, aby tomu tak bylo také v závodě. "Naším cílem je pokračovat v podávání konzistentních a spolehlivých výkonů a využívání všech šancí, které se naskytnou. Závod bude horký a dlouhý a může se v něm přihodit cokoliv, ale jsme na to připraveni," prohlásil Trulli.

Virgin

Tým s ruskou licencí se v Malajsii musí obejít bez technických vylepšení. Panovaly proto jisté obavy, zda se jeho pilotům podaří vměstnat se do 107% nejlepšího času. Tato hrozba se ukázala být nepodloženou, Timo Glock byl jedenadvacátý a Jerome d'Ambrosio dvaadvacátý. "Měl jsem trochu smůlu na druhé sadě pneumatik, kdy jsem se zapletl za Kartykejanem. Znamenalo to ztrátu několika desetin. Na naší pozici by to ovšem stejně nic nezměnilo," řekl Glock, jemuž na Trulliho scházely téměř dvě vteřiny.

Doporučujeme

Články odjinud