Hezčí než svatozář? V IndyCar testovali aeroscreen

V IndyCar poprvé na ovále testovali aeroscreen od Red Bullu. Má ochránit hlavu jezdce podobně jako svatozář.

IndyCar chce lépe chránit hlavu jezdce. Na rozdíl od F1 jde cestou aeroscreenu (čelního skla). Ve formuli 1 ho před zavedením svatozáře testoval Red Bull, jehož firma Red Bull Advanced Technologies bude od roku 2020 dodavatelem aeroscreenu pro IndyCar.  

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Aeroscreen se v jistém ohledu neliší od svatozáře. Tvoří ho rám z titanu, který má unést přes 15 tun. Na rozdíl od svatozáře je ještě doplněn „sklem“ z polykarbonátu s antireflexní vrtsvou. K dispozici je také topný prvek, aby se zamezilo zamlžování skla. 

Na ovále v Indianapolis si aeroscreen vyzkoušeli Scott Dixon z Chip Ganassi Racing a Will Power z týmu Penske. 

V příštím roce bude toto řešení povinně nasazeno na všech vozech americké série.

„Mohli byste závodit tento víkend, žádný problém,“ řekl Power. „Ukazuje to, jak dobrou práci odvedli.“

Týmy se zaměřily především na různé aerodynamické konfigurace, které nasměrují proudění vzduchu okolo jezdce.

Další testy proběhnou 15. října v Barberu a 5. listopadu v Sebringu.

Foto: IndyCar

Další článek: F1 Power Rankings: Räikkönen mimo první desítku

9:18 | V 9:30 měl proběhnout start závodu F2, ale otevření boxové uličky pro nájezd na startovní rošt bylo odloženo.
8:17 | V Soči prší a je mokro... uvidíme, jak to dnes dopadne.
19:18 | A Grosjean bude příští rok jezdit v IndyCar za Andrettiho.
18:42 | Lewis Hamilton si stěžuje, že jeho krk není po návratu do vozu zcela v pořádku. Má to být důsledek nehody v Monze.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Bottas
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00