Hezčí než svatozář? V IndyCar testovali aeroscreen

V IndyCar poprvé na ovále testovali aeroscreen od Red Bullu. Má ochránit hlavu jezdce podobně jako svatozář.

IndyCar chce lépe chránit hlavu jezdce. Na rozdíl od F1 jde cestou aeroscreenu (čelního skla). Ve formuli 1 ho před zavedením svatozáře testoval Red Bull, jehož firma Red Bull Advanced Technologies bude od roku 2020 dodavatelem aeroscreenu pro IndyCar.  

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Aeroscreen se v jistém ohledu neliší od svatozáře. Tvoří ho rám z titanu, který má unést přes 15 tun. Na rozdíl od svatozáře je ještě doplněn „sklem“ z polykarbonátu s antireflexní vrtsvou. K dispozici je také topný prvek, aby se zamezilo zamlžování skla. 

Na ovále v Indianapolis si aeroscreen vyzkoušeli Scott Dixon z Chip Ganassi Racing a Will Power z týmu Penske. 

V příštím roce bude toto řešení povinně nasazeno na všech vozech americké série.

„Mohli byste závodit tento víkend, žádný problém,“ řekl Power. „Ukazuje to, jak dobrou práci odvedli.“

Týmy se zaměřily především na různé aerodynamické konfigurace, které nasměrují proudění vzduchu okolo jezdce.

Další testy proběhnou 15. října v Barberu a 5. listopadu v Sebringu.

Foto: IndyCar

Další článek: F1 Power Rankings: Räikkönen mimo první desítku

15:16 | 17. února bychom mohli vidět nové zbarvení Williamsu. Vůz až v den testů... podobně by na tom mohl být Haas. Oficiálně to ale potvrzeno nebylo.
23. ledna | Red Bull prodloužil spolupráci se společností ExxonMobil jako dodavatelem paliv, maziv a technologickým partnerem.
22. ledna | Formule 1 potvrdila, že Drive to Survive bude na Netflixu 28. února.
22. ledna | Racing Point představí svůj vůz 17. února.