Herbert vysvětlil, proč byl v Indii potrestán Massa

Bývalý pilot a jeden ze stewardů indické Grand Prix Johnny Herbert se domnívá, že byl Massa potrestán za kolizi s Hamiltonem správně, protože ji zavinil.
Herbert vysvětlil, proč byl v Indii potrestán Massa

Když spolu Massa a Hamilton v Indii kolidovali, mnohé zaskočilo rozhodnutí stewardů potrestat Massu, který byl v inkriminovanou chvíli vpředu. Herbert vysvětlil pro The National, proč penalizaci dostal pilot Ferrari.

"Když se v 23. kole závodu střetlo Massovo ferrari s mclarenem Lewise Hamiltona, podívali jsme se na záznam, abychom zjistili, jestli by měl být udělen trest," uvedl bývalý pilot formule 1. "Poté, co jsme tu situaci zhlédli z různých kamer a prostudovali si všechna dostupná data, bylo zřejmé, že Massa věděl, kde Hamilton je, než se rozhodl zkřížit mu cestu."

"Bylo vidět, že se Massa podíval do svého zpětného zrcátka, takže věděl, že byl Hamilton na jeho levé straně, když se blížili k té levotočivé zatáčce. Vypadalo to, jako že tu zatáčku vzdává, protože najel hodně doprava, čímž otevřel Hamiltonovi prostor, aby ho podjel zleva. Massa pak před ním zatočil, což vedlo ke kontaktu. Hamilton nemohl udělat nic, aby tomu zabránil. Pokusil se tomu manévru vyhnout, ale bylo příliš pozdě a došlo ke kontaktu."

Podle Herberta byl při posuzování tohoto incidentu klíčový fakt, že Massa nezvolil před zatáčkou obvyklou stopu a jel víc vpravo.

"Kdyby Massa nebyl tak široký, tak by to byl úplně jiný scénář. Kdyby v takové situaci došlo ke kontaktu, tak by na vině byl Hamilton," řekl. "Ale tak, jak se to stalo, se dalo té nehodě zabránit. Massa věděl, kde Hamilton je, a otevřel mu dveře vyjetím do strany, přesto mu pak zkřížil cestu a nenechal mu místo. Proto padlo rozhodnutí, že dostane trest průjezdu boxovou uličkou."

Herbert také vysvětlil, proč Hamilton a Pérez ztratili tři místa na startovním roštu za ignorování žlutých vlajek ve volném tréninku. "Dvojité žluté vlajky jsou vážná věc, signalizují nebezpečí na trati a upozorňují jezdce, že musí zpomalit. Hamilton ani Pérez to neudělali."

"Stewardi v takových případech hledají lehké ubrání plynu nebo brzdění - něco, co by potvrdilo, že jezdec reagoval na to varování. Ale ani u jednoho z nich jsme nic takového nenašli, proto oba dostali trest ztráty tří míst."

"Bezpečnost má v motorsportu zásadní význam a dvojité žluté vlajky musí být respektovány. Na trati mohli být maršálové, kteří řešili ten problém (odstavený Maldonadův monopost), a jejich práce je dost nebezpečná i bez vozů, které kolem nich proletí v plné rychlosti."

Další článek: Automobilka Renault zůstane minimálně další tři roky jen u motorů

11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.
10. dubna | Stoffel Vandoorne získal pole position pro závod formule E v Římě. Závod začíná v 16:00, vysílá Eurosport.
9. dubna | Těšíte se sprintové závody? #f1
9. dubna | Včera usedli za volant SF71 junioři Ferrari (Armstrong, Švarcman), dnes jezdí ve Fioranu Charles Leclerc. Důvod tohoto testu není úplně jasný. Ferrari ale teď dokončuje nový simulátor, takže možná sbírá data pro jeho nastavení...

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00