Hembery: V předsezónních testech ještě nikdo neukáže karty

Hembery: V předsezónních testech ještě nikdo neukáže karty

Některé týmy formule 1 se budou během předsezónních testů snažit neukázat svůj pravý potenciál, myslí si šéf oddělení motorsportu Pirelli Paul Hembery.

S nástupem nových pravidel bude v letošních předsezónních testech v Barceloně více než kdy jindy obtížnější určit favorita pro nadcházející sezónu. Rozložení sil přitom podle něj bude patrné až po pár závodech.

„Při testech v Barceloně skutečně nebudeme vědět, jak na tom týmy jsou, jelikož to bude období, kdy nebudou chtít odkrýt své karty,“ řekl Hembery na akci Autosport International.

„Mnozí se budou snažit skrývat svou skutečnou výkonnost, případně budou přemýšlet nad tím, co musí udělat, jelikož se možná ani nebudou moct přiblížit týmům, které navíc budou ještě něco skrývat. Víc uvidíme až po příchodu do Číny a Bahrajnu, tam už bude patrný skutečný výkon vozů.“

Nová pravidla se dotknou také pneumatik, které budou od letošní sezóny širší. Podle Hemberyho se budou méně opotřebovávat a nabídnou o 25 procent více přilnavosti oproti předchozím pneumatikám.

Širší pneumatiky Pirelli již sice testovalo, ovšem pouze s vozy, které odpovídají loňským pravidlům. Výsledky testů proto nejsou příliš směrodatné.

„Problém je, že jsme testovali s auty, které jsou o pět sekund pomalejší než ty, které uvidíme v Barceloně. Z pohledu směsí je to pro nás výzva, jelikož pracujeme ve velmi malém okně. Když konečná čísla nebudou taková, jaká týmy avizovaly, tak se může stát, že budeme až příliš konzervativní.“

I nadále se Pirelli zabývá rovněž zlepšením pneumatik do deště. S Mercedesem, Red Bullem a Ferrari proto jedná o možném využití jejich vozů pro testování.

„Pracujeme na průběžném vývoji mokrých pneumatik během sezóny, což letos můžeme dělat, v minulých letech totiž nebylo testování povoleno. V posledních třech letech jsme měli asi tři dny testů.“

„Teď máme v průběhu sezóny 25 dnů, takže se můžeme věnovat změnám na mokrých pneumatikách i během sezóny. Hlavně bychom chtěli zlepšit způsob jejich zahřívání. Budeme mít pevné restarty, kdy pneumatiky vychladnou.“

„Stejně jako v GP2, kde nejsou předehřívací dečky, se musíme pokusit přijít s gumou, která se zahřeje mnohem rychleji. Toto budeme testovat v únoru a březnu.“

„Snažíme se získat jeden z hybridních vozů, které jsme používali v posledních měsících, a přesvědčit jeden z týmů, aby vytáhl vůz z muzea a dovolil nám s ním trochu pracovat.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud