Hembery upozornil Alonsa a Webbera, že Pirelli plní požadavky FIA

Sportovní ředitel Paul Hembery reagoval na vyjádření Fernanda Alonsa a Marka Webbera, kteří nejsou spokojeni s životností současných pneumatik. Připomněl, že gumy plní požadavky FIA.
Hembery upozornil Alonsa a Webbera, že Pirelli plní požadavky FIA

Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho se jezdci Fernando Alonso a Mark Webber ve své kritice letošních pneumatik mýlí, protože italský výrobce plní požadavky Mezinárodní automobilové federace. Alonso i Webber během závodního víkendu Velké ceny Koreje vyjádřili nespokojenost s rychlým opotřebením pneumatik.

Alonsovi se nelíbilo, že pneumatiky na okruhu Jeongam nevydrží ani celé jedno kvalifikační kolo. Hembery si při reakci na slova dvojnásobného mistra světa nebral servítky: "Mohu mu jen doporučit, aby se šel zeptat brzy již čtyřnásobného mistra světa jak ze stejných pneumatik vytěžit maximum." Před závodem se Španělovi za svá slova omluvil.

Jezdec Ferrari uznal, že je na týmu, aby z pneumatik dostal co nejvíce, ale trvá na tom, že pneumatiky jsou na hraně se svou životností. "Není tu žádný rozpor. Mluvíme o faktech a oni (Pirelli) používají jen slova. Každý to může vidět. Jsou to pneumatiky, které nevydrží celé kolo. Ale jsme to my, kdo se na ně neadaptovali. Je to na nás, na Ferrari a jezdcích, abychom se zlepšili," uznává. "Ale dochází k hrám s pneumatikami. Když prší, musí se zastavovat závody, pak Pérezovi exploduje pneumatika... Víme, že gumy jsou na hranici s kvalitou."

Vyjádřil se i na adresu Hemberyho. "Nevyslyšel to a udělal chybu. Přišel se omluvit, za to jsme mu vděčni. Zdálo se, že Pirelli během sezony nebude mluvit, ale omluvil se a vše je v pořádku," uzavřel záležitost Španěl.

Nespolehlivost pneumatik Pirelli nepřímo ovlivnila i průběh Webberova závodu. Po defektu pravé přední pneumatiky Sergia Péreza totiž Australan najel na úlomky z Mexičanova vozu a způsobil si defekt, po kterém musel neplánovaně do boxů. "Tak to je. Jezdci nejsou (pro Pirelli) důležití, to ostatní lidé chtějí. Pneumatiky se dost opotřebovávají a také občas explodují, ale je to na Pirelli, aby věc vyřešilo," řekl Australan po odstoupení ze závodu. "Pirelli Pérezův defekt svede na probrzdění, ale za častým probrzďováním stojí fakt, že se běhoun rychle opotřebovává."

Na Australanova slova skutečně došlo. Přestože Pérezův defekt připomněl problémy s pneumatikami z úvodu sezony, Hembery vysvětlil, že na vině byla masivní ploška, která na gumě vznikla po Mexičanově probrzdění a postupně se přeměnila v díru v pneumatice. "Kvůli tomu došlo k poškození běhounu. S tím toho nemůžeme moc dělat," uvedl.

Sportovní ředitel Pirelli znovu připomněl, že pneumatiky s nízkou životností splňují požadavky, které italský výrobce dostal od FIA. Podle něj by Webber s Alonsem měli být naštvaní na týmy, které tyto gumy pro zvýšení dramatičnosti závodů požadovaly. Připomněl, že podobně si loni stěžoval i Michael Schumacher. "Možná je to jiné, když se musíte starat o pneumatiky a nechcete to dělat. Pak máte jiný pohled na věc. Na tom není nic špatného, ale není to věc, o kterou jsme byli požádáni," prohlásil. "Pokud bychom byli požádáni o to, aby nedocházelo k opotřebení a nebyly zastávky, udělali bychom to."

Další článek: FIA potvrdila, že na trať vyslala hasičský vůz, očekávala ale výjezd odjinud

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)