Heikki Kovalainen byl nejúspěšnějším z pilotů nových týmů

Vytoužené desáté místo pro Lotus je již velmi blízko. Zopakuje-li v Abú Zabí výkon z Brazílie, Richard Branson si může jít zkoušet letuškovský úbor.
Heikki Kovalainen byl nejúspěšnějším z pilotů nových týmů

Lotus

Osmnácté a devatenácté místo, to je výsledek, který jezdce týmu Lotus dokázal potěšit. "Dobrý závod, v nic lepšího jsme za daných podmínek nemohli doufat. Povedl se mi start, při kterém jsem předjel Tima, což mě dostalo do dobré pozice pro zbytek odpoledne. Užíval jsem si bitvy s Jarnem a Timem. Ke konci byl Jarno hodně blízko, tak jsem se snažil ujistit, abych neudělal žádnou chybu a oba jsme dojeli do cíle. Od desátého místa mezi konstruktéry nás dělí jediný závod. To je náš cíl pro Abú Zabí," řekl Kovalainen. Na nic si i přes problémy s hydraulikou nemohl stěžovat ani Jarno Trulli: "S malými problémy s hydraulikou si hoši v garáži dokázali poradit. Ke konci závodu jsem mohl tlačit na Heikkiho. Neodstartoval jsem nejlépe, ale brzy jsem mohl útočit na Tima. Ten ale pak zajel do boxů. Po mé zastávce jsem se ocitl před ním. Pak jsem se chytl Heikkiho a byla to pohodlná jízda až do konce."

Virgin

U Virginu měli po kvalifikaci právo být spokojeni, Timo Glock si vyjel nejlepší pozici z pilotů nových týmů. V závodě už to ale tak snadné nebylo. Glock dojel dvacátý. "Nebyl to moc zajímavý závod. Start se mi celkem povedl, ale musel jsem se vyhnout chybujícímu Petrovovi, což umožnilo Kovalainenovi mě z vnějšku objet. Nebyli jsme dost rychlí, abychom se ho mohli držet. Dvacáté místo je pro nás zklamáním," řekl Glock. Jeho kolega, Lucas di Grassi, dopadl ještě o něco hůře. Byl jedním ze dvou pilotů, kteří Grand Prix Brazílie nedokončili. "Fantastickou atmosféru na Interlagosu jsem si opravdu užil. Brazilští fanoušci byli úžasní, tribuny jich byly plné. Bohužel, závod samotný nevyšel podle plánů. Měli jsme mechanický problém na samém začátku. Pořád se to zhoršovalo," řekl di Grassi. Technické potíže sice byly opravitelné, jenže na plnohodnotný návrat do závodu již bylo příliš pozdě.

HRT

U HRT se v kvalifikaci více dařilo Christianu Klienovi. Toho ale zastihla smůla při jízdě na startovní rošt. "Bohužel, vůz zastavil cestou na rošt kvůli problémům s tlakem paliva. Mechanici ale odvedli výbornou práci, a tak jsem mohl po čtyřech kolech nastoupit do závodu. Závod byl pro nás testem v tom smyslu, že jsme se snažili najet co nejvíce kilometrů. Časy na kolo byly dobré, drželi jsme se ostatních nových týmů. Kvůli problémům na startu jsem měl větší množství paliva, ale dokázal jsem zajíždět konstantní časy. Jsem rád, že se mi podařilo závod dokončit. Děkuji týmu za jeho práci a příležitost v kokpitu," řekl Rakušan. Bruno Senna byl se svým prvním závodem před domácím publikem spokojen. "Bylo hezké před závodem lidi skandovat. Za těch 71 kol ze sebe vydali hodně energie. Jsem moc vděčný fanouškům za podporu a týmu za odvedenou práci. Teď už se těším na závod v Abú Zabí a doufám, že i tam se mi podaří odvést dobrý výkon," řekl Senna.

Další článek: Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00