Heidfeld: Potíže s pneumatikami máme letos všichni

Klíčový faktor výkonnosti zůstává zahalen tajemstvím.
Nick Heidfeld se loni protrápil větší částí sezóny kvůli problémům se zahříváním pneumatik, řešení našel s týmem až v druhé polovině roku. Letos má potíže s obutím znovu, ale stejně je na tom jeho kolega i ostatní týmy.

Problémy se týkají zahřívání pneumatik. Jezdci se nedaří zejména v chladnějších podmínkách, v důsledku čehož pak ztrácí rychlost.

"Myslím, že mají obrovský vliv," řekl o dopadech pneumatik na výkonnost vozu Heidfeld. "Je zajímavé, že se vozy obou top týmů - Red Bullu a Brawnu GP, které disponují velkým přítlakem, chovají úplně jinak."

"Takže ke správnému fungování nepomáhá pneumatikám jen přítlak. Je to trochu překvapení, protože když jsme zvolili hladké pneumatiky, určitě se očekávalo, že tyto problémy skončí. Bohužel se to s jednotným dodavatelem nestalo."

Podle Heidfelda by takové problémy neexistovaly, kdyby ve formuli 1 pokračovala válka pneumatikářů, kteří se snažili přizpůsobit obutí jednotlivým jezdcům a vozům.

Problémy jsou letos přímo úměrné tvrdosti jednotlivých směsí. "Hlavně tvrdé pneumatiky mají vyšší pracovní teplotu, takže je to o tom, jestli se vám podaří je přimět ke správnému fungování. Pokud je nedostanete do konkrétního (teplotního) okna, strašně ztrácíte rychlost. A pár stupňů může znamenat velký rozdíl," vysvětlil Heidfeld.

Řešením by podle německého pilota BMW Sauberu mohly být úpravy vozu. Tým sice neví, jakým směrem se přesně vydat, ale pneumatiky změnit nelze. Nové díly nasadí tým z Hinwilu na Hungaroringu, ale větší změny očekává Heidfeld až v nočním závodě.

"Doufám, že se nám také podaří poskočit vpřed. Doufám, že by se to mohlo státu v Singapuru, kde očekáváme mnoho nových věcí. A doufám, že se díky tomu posuneme vpřed. Mezitím budeme mít ještě balík úprav ve Valencii, ale naděje upírám spíše k Singapuru," uzavřel Heidfeld.
Další článek: Mark Webber bude pro Red Bull Racing závodit i v roce 2010

13:57 | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.
4. května | Alfa Romeo nasadí Kubicu do pátečního tréninku + testů 18palcových pneumatik Pirelli po víkendu.
3. května | Ve Španělsku bude 1000 fanoušků. Půjde o vylosované členy místního klubu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00