Nedostatek motorů ztěžuje Nicku Heidfeldovi život. Aby se vyhnul penalizacím, musí protahovat plánované použití agregátů Ferrari, což znamená méně výkonu.
Heidfeld se do formule 1 vrátil letos v Singapuru, získal místo po Pedru de la Rosovi u týmu Sauber. Španěl měl v úvodu sezóny smůlu na spolehlivost pohonných jednotek a už ve Spa musel nasadit devátou, čímž překročil pravidly povolený počet osmi kusů a vysloužil si penalizaci.
Alokace motorů je vázána na vůz, takže německý pilot usedl do Sauberu C29 v situaci, kdy mu nezbýval ani jeden nepoužitý motor. S těmi zbývajícím musí jezdit déle a ztrácí výkon. To je důvod, proč v tabulkách maximálních rychlostí bývá jeho číslo nižší než u týmového kolegy. "Je zajímavé, že jsem vždy měl stejné nastavení přítlaku jako Kamuj. Ale jsem na tom špatně s motory," vysvětloval.
"Tým v této sezóně ztratil tři z osmi povolených motorů. Aby to bylo ještě horší, stalo se to hned na začátku, kdy ty motory byly celkem čerstvé. Proto s těmi zbývajícími musím absolvovat mnohem víc kilometrů. Když máte starší motory, bohužel to vede ke ztrátě výkonu, což je důvod, proč ztrácím při akceleraci a v maximální rychlosti."