Heidfeld je na rovinkách pomalejší kvůli motorovému dědictví po de la Rosovi

Heidfeld je na rovinkách pomalejší kvůli motorovému dědictví po de la Rosovi

Nedostatek motorů ztěžuje Nicku Heidfeldovi život. Aby se vyhnul penalizacím, musí protahovat plánované použití agregátů Ferrari, což znamená méně výkonu.

Heidfeld se do formule 1 vrátil letos v Singapuru, získal místo po Pedru de la Rosovi u týmu Sauber. Španěl měl v úvodu sezóny smůlu na spolehlivost pohonných jednotek a už ve Spa musel nasadit devátou, čímž překročil pravidly povolený počet osmi kusů a vysloužil si penalizaci.

Alokace motorů je vázána na vůz, takže německý pilot usedl do Sauberu C29 v situaci, kdy mu nezbýval ani jeden nepoužitý motor. S těmi zbývajícím musí jezdit déle a ztrácí výkon. To je důvod, proč v tabulkách maximálních rychlostí bývá jeho číslo nižší než u týmového kolegy. "Je zajímavé, že jsem vždy měl stejné nastavení přítlaku jako Kamuj. Ale jsem na tom špatně s motory," vysvětloval.

"Tým v této sezóně ztratil tři z osmi povolených motorů. Aby to bylo ještě horší, stalo se to hned na začátku, kdy ty motory byly celkem čerstvé. Proto s těmi zbývajícími musím absolvovat mnohem víc kilometrů. Když máte starší motory, bohužel to vede ke ztrátě výkonu, což je důvod, proč ztrácím při akceleraci a v maximální rychlosti."

Doporučujeme

Články odjinud