Nová pravidla by mu měla vyhovovat.
Od přelomu sedmdesátých a osmdesátých let až do roku 2005, kdy skončila spolupráce s automobilkou BMW, patřil Williams stabilně mezi nejlepší týmy formule 1. Pak se mu ale nepodařilo získat exkluzivní partnerství s další silnou automobilkou. Po roce s motory Cosworth uzavřel smlouvu s Toyotou, ale ta má především vlastní tovární tým. Stáj tak musela konkurovat týmům s mnohonásoboně vyššími rozpočty. Nyní přišly změny v pravidlech, které mají vést ke snižování nákladů, a týmu z Grove dávají naději, že by se elitě mohl znovu přiblížit.
"Máme tu velmi odlišná pravidla. Je to příležitost pro každý tým. Začátek sezóny ukáže, jak jsme ji využili. Na autě pro rok 2009 jsme udělali hodně práce, strávili jsme mnoho času v aerodynamickém tunelu. Vůz je zcela odlišný. Je skvělé, že došlo k takovým změnám," pozitivně hodnotil přípravy vozu spolumajitel a technický koordinátor Patrick Head pro britský deník The Sun.
"V posledních letech jsme soutěžili s týmy s čtyř, pěti či šestinásobným rozpočtem. Nestěžovali jsme si, ale bylo obtížné se tu udržet proti továrním týmům s ohromnými možnostmi. Teď byly z pochopitelných důvodů staženy opasky a to nám dává, pokud budeme dost chytří, příležitost," věří spoluzakladatel slavné stáje. Dobře však ví, že podobně mohou mluvit i jeho soupeři o svých vozech a vše se ukáže až v závodech.
Již dříve avizovaný odchod klíčového sponzora Royal Bank of Scotland (RBS) po roce 2010 se Head snažil brát spíš z té lepší stránky: "To, že jeden z hlavních sponzorů potvrdí, že s vámi bude další dva roky je momentálně spíše pozitivní než negativní. RBS je velmi dobrý sponzor, ale reprezentuje méně než patnáct procent našeho celkového rozpočtu."
Pokud by se týmu příliš nedařilo ani v roce 2009, dá se očekávat také odchod talentovaného německého pilota Nika Rosberga. Head věří, že Němec bude moci konečně sklízet ovoce za tvrdou práci, kterou v týmu během svého tříletého působení vynaložil.
"Velmi si ho vážím," zdůraznil konstruktér. "Doufám, že mu letos připravíme konkurenceschopný vůz. Loni jsme měli s autem problémy. Pak jsme se zaměřili na vývoj vozu pro rok 2009 a bylo obtížné řešit tyto problémy."
Head ujistil reportéry The Sun, že Rosberg je u Williamsu šťastný a nejšťastnější bude, pokud bude moci pro tým vyhrávat závody. Spoluzakladatel slavné stáje si je vědom rizika, že Němec, který byl v posledních dvou letech spojován také s přestupem k McLarenu, by mohl odejít jinam: "Je to jako u fotbalistů. Pokud nemůžou dělat dobře svou práci tam, kde jsou, musí přestoupit."
Williams, jehož jezdci vyhráli sedm titulů mistra světa a devět pohárů konstruktérů, čeká na vítězství již 72 velkých cen. Naposledy se to v jeho barvách podařilo Kolumbijci Juana Pablu Montoyovi při Velké ceně Brazílie v roce 2004.