Hartleyho návrat na scénu sportscars? Dvě pódia za dva dny

Brendon Hartley se v roce 2019 vrátil tam, kde ve svojí kariéře získal ty největší úspěchy, a to na scénu sportovních vozů. Dvojnásobný mistr světa FIA WEC a vítěz 24 hodin Le Mans absolvoval o víkendu dva závody ve dvou dnech v celkové délce dvaceti hodin a v obou skončil na stupních vítězů.
Hartleyho návrat na scénu sportscars? Dvě pódia za dva dny

Devětadvacetiletý Novozélanďan si vybudoval renomé jako tovární pilot Porsche ve světovém vytrvalostním šampionátu FIA WEC, kde s prototypem 919 Hybrid třídy LMP 1 absolvoval čtyřiatřicet závodů během čtyř sezón. Hartley s německou značkou získal dvanáct vítězství, dva tituly mistra světa a jedno vítězství v Le Mans.

Koncem roku 2017, kdy již bylo jasné, že tovární Porsche opustí třídu LMP 1, využil Brendon Hartley příležitost závodit ve formuli 1 a stal se pilotem týmu Toro Rosso. U „béčka“ Red Bullu následně strávil celou sezónu 2018, avšak po grand prix Abu Dhabi u stáje skončil.

Letos začal Brendon Hartley spolupracovat s Ferrari, avšak vrátil se i na závodní okruhy, a to ve svém oblíbeném světě sportovních vozů. Minulý víkend se na Sebringu vrátil v tisícimílovém závodě do světového šampionátu FIA WEC s prototypem týmu SMP Racing a o den později absolvoval s týmem Action Express Racing na stejném místě i 67. ročník slavné dvanáctihodinovky. V obou závodech obsadil Hartley třetí místo.

Na Sebringu suverénně zvítězili Alonso, Buemi a Nakadžima

Na Sebringu suverénně zvítězili Alonso, Buemi a Nakadžima

„Bylo skvělé spolupracovat s týmem Action Express Racing a s Joaem a Felipem,“ řekl novozélandský pilot pro motorsport.com po třetím místě ve dvanáctihodinovce na Sebringu, kterého Hartley dosáhl s prototypem Cadillac DPi-V.R spolu se dvěma Portugalci Joaem Barbosou a Felipem Albuquerquem.

„Bylo poměrně zrádné skočit do závodu IMSA poté, co jsem o den dříve řídil o tolik odlišné auto. Nebudu vám lhát, trvalo mi to jeden dva stinty, než jsem našel svoje tempo. Na konci závodu už jsem se ale cítil komfortně. Každý odvedl fantastickou práci, dojeli jsme třetí, takže jsem vážně šťastný.“

Během sobotního závodu IMSA bojoval Hartleyho Cadillac na čele po celou dobu, o den dříve v závodě WEC na 1000 mil však musel Novozélanďanův prototyp dohánět ztrátu, která byla způsobena defektem v úvodní části závodu.

„Defekt v úvodu závodu nám rozhodně nepomohl a navíc způsobil nemalé poškození zadní části vozu. Od této chvíle to vůbec nebyl jednoduchý závod. Vrátili jsme se ale na trať a nakonec jsme dojeli na pódiu,“ zhodnotil Hartley závod FIA WEC na 1000 mil, který společně s Vitalijem Petrovem a Michajlem Aljošinem dojel na třetím místě.

Brendon Hartley s týmem SMP Racing absolvuje ještě 6 hodin ve Spa, ale pro Le Mans jeho místo opět zaujme Jenson Button. V zámořském šampionátu IMSA WSC by poté měl novozélandský pilot absolvovat s týmem Action Express Racing i zbývající vytrvalostní závody sezóny.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Podle Häkkinena Bottase vítězství z Austrálie psychicky nakopne

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas