Hartley zůstane továrním jezdcem Porsche i přes podpis u Toro Rosso

Hartley zůstane továrním jezdcem Porsche i přes podpis u Toro Rosso

Sídlo závodního oddělení Porsche ve Weissachu potvrdilo, že Brendon Hartley zůstane i v příštím roce továrním pilotem německé značky.

Hartley od roku 2014 závodí ve FIA WEC s prototypem Porsche 919 Hybrid třídy LMP 1 jakožto tovární pilot německé značky. Za tu dobu získal Novozélanďan dva tituly mistra světa a jedno vítězství v Le Mans. Dnes ho v Bahrajnu čeká poslední závod letošní sezóny FIA WEC, který bude zároveň derniérou pro prototypy 919 Hybrid.

Poté, co Porsche oznámilo odchod z LMP 1 po sezóně 2017, našel Hartley nové angažmá u stáje Toro Rosso ve formuli 1, kde bude spolu s Pierrem Gaslym závodit i v roce příštím. I přes smlouvu u „juniorky“ Red Bullu však novozélandský pilot zůstane i továrním jezdcem Porsche.

Tyto informace potvrdil webu motorsport.com v paddocku Mezinárodního okruhu v Bahrajnu šéf projektu Porsche v LMP 1 Andreas Seidl.

„Pochopitelně již toho pro nás Brendon nebude moci dělat tolik jako v minulosti. Ve formuli 1 bude velmi vytížen.“

„Od roku 2014 jsme si spolu ale vybudovali nějaký vztah a ve spolupráci chceme pokračovat. Program Porsche v motorsportu je velmi široký a v budoucnu se v něm jistě objeví nějaká příležitost i pro Brendona,“ řekl Seidl pro motorsport.com v předvečer závodu 6 hours of Bahrain.

Po konci v LMP 1 zůstane Porsche nadále aktivní ve třídách pro vozy GTE šampionátů FIA WEC a IMSA WSC s modelem 911 RSR. V sezóně 2019/2020 se navíc německá značka naplno vrhne do formule e.

Podle Andrease Seidla by se mohl Hartley v budoucnu objevit právě v kokpitu „gétéčka“, popřípadě by se mohl účastnit různých exhibicí s prototypem 919 Hybrid.

Brendon Hartley bude v mít v praxi stejný status jako jeho týmoví kolegové z Porsche Andre Lotterer a Neel Jani, kteří zůstanou továrními jezdci Porsche i v příštím roce, kdy budou závodit pro týmy Techeetah a Dragon ve formuli e.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Doporučujeme

Články odjinud