Hartley zůstane továrním jezdcem Porsche i přes podpis u Toro Rosso

Sídlo závodního oddělení Porsche ve Weissachu potvrdilo, že Brendon Hartley zůstane i v příštím roce továrním pilotem německé značky.
Hartley zůstane továrním jezdcem Porsche i přes podpis u Toro Rosso

Hartley od roku 2014 závodí ve FIA WEC s prototypem Porsche 919 Hybrid třídy LMP 1 jakožto tovární pilot německé značky. Za tu dobu získal Novozélanďan dva tituly mistra světa a jedno vítězství v Le Mans. Dnes ho v Bahrajnu čeká poslední závod letošní sezóny FIA WEC, který bude zároveň derniérou pro prototypy 919 Hybrid.

Poté, co Porsche oznámilo odchod z LMP 1 po sezóně 2017, našel Hartley nové angažmá u stáje Toro Rosso ve formuli 1, kde bude spolu s Pierrem Gaslym závodit i v roce příštím. I přes smlouvu u „juniorky“ Red Bullu však novozélandský pilot zůstane i továrním jezdcem Porsche.

Tyto informace potvrdil webu motorsport.com v paddocku Mezinárodního okruhu v Bahrajnu šéf projektu Porsche v LMP 1 Andreas Seidl.

„Pochopitelně již toho pro nás Brendon nebude moci dělat tolik jako v minulosti. Ve formuli 1 bude velmi vytížen.“

„Od roku 2014 jsme si spolu ale vybudovali nějaký vztah a ve spolupráci chceme pokračovat. Program Porsche v motorsportu je velmi široký a v budoucnu se v něm jistě objeví nějaká příležitost i pro Brendona,“ řekl Seidl pro motorsport.com v předvečer závodu 6 hours of Bahrain.

Po konci v LMP 1 zůstane Porsche nadále aktivní ve třídách pro vozy GTE šampionátů FIA WEC a IMSA WSC s modelem 911 RSR. V sezóně 2019/2020 se navíc německá značka naplno vrhne do formule e.

Podle Andrease Seidla by se mohl Hartley v budoucnu objevit právě v kokpitu „gétéčka“, popřípadě by se mohl účastnit různých exhibicí s prototypem 919 Hybrid.

Brendon Hartley bude v mít v praxi stejný status jako jeho týmoví kolegové z Porsche Andre Lotterer a Neel Jani, kteří zůstanou továrními jezdci Porsche i v příštím roce, kdy budou závodit pro týmy Techeetah a Dragon ve formuli e.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Diskuze (4) Další článek: Už jste si postavili papírového Bottase?
10:36 | FIA v Rakousku přidá třetí DRS a to mezi 1. a 3. zatáčkou. Všechny tři DRS zóny budou mít samostatný detekční bod.
18:51 | Podle Nikoho Laudy měl dostat Vettel větší trest než jen 5 sekund.
23. června | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
23. června | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
23. června | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.

GP Rakouska 2018

Pátek 29. června 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 30. června 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. července 2018
Závod 15.10