Hartley v Brazílii nedokončil, Gasly dojel do cíle setrvačností

Hartley v Brazílii nedokončil, Gasly dojel do cíle setrvačností

Problémy Toro Rosso s pohonnou jednotkou pokračovaly také v Brazílii. Brendon Hartley kvůli technice nedokončil druhý závod ze tří a Pierre Gasly dojel jen se štěstím.

Říká se, že správné závodní auto se po dojezdu do cíle rozsype. V F1 za to ale v dalším závodě dostanete penalizace. Ty potkaly jezdce Toro Rosso už v Brazílii, ale přesto měli opět problémy.

Právě v Brazílii navíc došlo k přestřelce mezi Abiteboulem a týmem. Renault obvinil Toro Rosso, že problémy nejsou náhodné a souvisí s tím, jak je motor v jejich voze provozován. Toro Rosso se vůči tomu ostře ohradilo a zmínilo, že Renault nestíhá vyrábět komponenty, a tak u Toro Rosso musí kombinovat staré komponenty z různých pohonných jednotek.

„Věděl jsem, že něco není v pořádku, protože v každém kole říkali jen to, že ‘ano transfér oleje, transfér oleje’,“ uvedl Gasly.

„Navíc jsem věděl, že mám starý MGU-K, takže jsem si říkal: dop****, snad to vydrží do konce.“ 

„A pak...asi 200 metrů před cílovou čárou jsem přišel úplně o výkon. Bylo to něco jako bup, bup, bup, bup. Cílovou čáru jsem projel rychlostí asi 60 km/h. Zeptal jsem se, co mám dělat, řekli mi, abych auto odstavil.“

 

Alespoň se svým výkonem byl Gasly spokojený. „Bylo to dobré. Věděli jsme, že po startu z 19. místa to bude náročné. Díval jsem se na videa z minulého roku a pochopil jsem, že pokud chceme mít dobrý závod, tak start bude klíčový. V první zatáčce jsem šel na vnějšek a vyšlo to. Předjel jsem možná tři auta a ve druhé jedno.“ 

„Na začátku prvního stintu jsem se dokázal držet blízko Carlose. Později však zvýšil rychlost a omezovala nás degradace. Skončili jsme 16 sekund za Renaultem. Podle mě to byl náš nejlepší závod a pro mě nejlepší výkon od debutu v Malajsii.“ 

Hartley nedokončil

Brendon Hartley závod nedokončil a to nejspíše kvůli podobného problému, jaký potkal Gaslyho. „Myslím, že bych mohl skončit těsně za Pierrem, pokud bychom netrpěli vysokou spotřebou oleje,“ uvedl Novozélanďan. 

Hartley měl jiný druh problému už po startu. „Po delší dobu jsem ztratil rádiovou komunikaci se svým inženýrem. Bylo to složité a to hlavně při restartu za safety carem. Snažil jsem se vzpomenout na všechny věci, které musím udělat! Trvalo mi asi deset kol, než jsem rádio znovu zapojil. Nemohl jsem najít konektor.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud