Jezdci mohou letos nasadit bez penalizace jen dva až tři kusy jednotlivých komponent pohonné jednotky. Omezený počet komponent komplikuje také nasazování vylepšení. Každá porucha nebo nehoda znamená problém.
Zadní část vozu Brendona Hartleye museli po posledním tréninku ve Španělsku doslova nabírat na lopatu. Není proto žádným překvapením, že se Hartley nezúčastnil kvalifikace a pro závod musel nasadit novou převodovku i kompletní novou pohonnou jednotku.
Hartley tak už nasadil třetí turbo a MGU-H, čímž v pátém závodě sezóny vyčerpal povolený počet komponent.
„Zkontrolujeme havarovanou pohonnou jednotku, ale vypadá to, že je velmi poškozená,“ řekl Tanebe z Hondy.
Japonci chtějí do Kanady přivést svá vylepšení (stejně jako Renault a Ferrari). Vzhledem k tomu, že Honda se chce zaměřit na rekuperaci energie, je velmi pravděpodobné, že se vylepšení bude týkat MGU-H.
Hartley by musel navíc nasadit zřejmě i nové turbo, což by znamenalo penalizaci 15 míst. Otázkou tak je, zda nasadí vylepšenou pohonnou jednotku hned v Montrealu i za cenu penalizací, nebo zda bude nasazení upgrade odloženo.
Toro Rosso bude muset brát ohled také na další průběh sezóny. Ideální je nasadit novou pohonnou jednotku až ve Spa, ale tak dlouho asi současné komponenty ve voze Hartleye nevydrží.
Foto: Getty Images / David Ramos