Hartley se sám ozval Markovi poté, co Porsche oznámilo odchod z LMP 1

Brendon Hartley přiznal v rozhovoru pro motorsport.com, že ihned po oznámení odchodu Porsche z LMP 1 po sezóně 2017 kontaktoval Helmuta Marka ve snaze získat angažmá ve formuli 1.
Hartley se sám ozval Markovi poté, co Porsche oznámilo odchod z LMP 1

Novozélandský tovární pilot Porsche bude o tomto víkendu překvapivým jezdcem stáje Toro Rosso ve startovní listině grand prix USA. Carlos Sainz se totiž po odchodu z juniorky Red Bullu poprvé představí v barvách Renaultu a Pierra Gaslyho čeká boj o titul v japonské super formuli. Tyto změny dovolily jednak návrat Daniila Kvjata a zároveň daly velkou příležitost Hartleymu.

Hartley byl členem juniorského programu stáje Red Bull v počátcích své kariéry. S podporou rakouského nápojového giganta získal titul v sérii Formula Renault Eurocup a poté obsadil celkové třetí místo v britské formuli 3. V roce 2010 byl však z programu vyloučen.

Díky odchodu z programu Red Bullu se Hartley postupně dostal ke sportovním vozům. První zkušenosti získal s prototypy LMP 2 a následně si ho vybrala automobilka Porsche. Za volantem prototypu Porsche 919 Hybrid třídy LMP 1 se sedmadvacetiletý rodák z Palmerston North dočkal svých doposud největších úspěchů v kariéře – s Markem Webberem a Timem Bernhardem se stal mistrem světa ve vytrvalostních závodech a s dalším Novozélanďanem Earlem Bamberem zvítězil v Le Mans (v posádce byl i Bernhard).

Poté, co v průběhu letošní sezóny FIA WEC oznámilo Porsche odchod z LMP 1, rozhodil Hartley sítě a kontaktoval svého starého šéfa Helmuta Marka. Jeho cílem bylo pokračování další kariéry ve formuli 1.

„Zavolal jsem Helmutovi, když jsem zjistil, že program Porsche v LMP 1 po sezóně skončí. Chtěl jsem mu jen říct, že kdyby se naskytla příležitost, tak budu připravený,“ svěřil se Hartley.

„Dostal moji zprávu a příležitost se mi skutečně na poslední chvíli naskytla.

Red Bull zřejmě uvažoval o angažování Hartleyho do Toro Rosso již delší dobu. Novozélanďan byl totiž pozván k testování na simulátoru už před pár týdny.

„Nejdříve jsem absolvoval test na simulátoru a na nic moc jsem se neptal. Řekli mi jen, ať přijdu sám a já souhlasil. Netušil jsem, že je zde možnost ke startu v Austinu.“

„Pak to přišlo všechno hrozně rychle, dozvěděl jsem se to jen o chvíli dříve než novináři,“ poodkryl zákulisní dění Hartley.

„Lidem jsem říkal, že své šance na formuli 1 vidím nereálně, ale že o tom pořád sním. Před třemi, čtyřmi lety bych tomu nevěřil vůbec. Snil jsem o tom i letos, ale je mi sedmadvacet let v době, kdy se věk debutantů v F1 stále snižuje, takže jsem si nebyl vůbec jistý.“

Hartley věří, že se po letech vrátil na palubu Red Bullu jako mnohem lepší a zkušenější jezdec. Jak ho náročné zápolení v LMP 1 připravilo na formuli 1 naznačí již tento víkend.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (11) Další článek: Honda a Renault slibují lepší spolehlivost
18:16 | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
18:06 | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
16:58 | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
15:13 | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10