Hartley se sám ozval Markovi poté, co Porsche oznámilo odchod z LMP 1

Brendon Hartley přiznal v rozhovoru pro motorsport.com, že ihned po oznámení odchodu Porsche z LMP 1 po sezóně 2017 kontaktoval Helmuta Marka ve snaze získat angažmá ve formuli 1.
Hartley se sám ozval Markovi poté, co Porsche oznámilo odchod z LMP 1

Novozélandský tovární pilot Porsche bude o tomto víkendu překvapivým jezdcem stáje Toro Rosso ve startovní listině grand prix USA. Carlos Sainz se totiž po odchodu z juniorky Red Bullu poprvé představí v barvách Renaultu a Pierra Gaslyho čeká boj o titul v japonské super formuli. Tyto změny dovolily jednak návrat Daniila Kvjata a zároveň daly velkou příležitost Hartleymu.

Hartley byl členem juniorského programu stáje Red Bull v počátcích své kariéry. S podporou rakouského nápojového giganta získal titul v sérii Formula Renault Eurocup a poté obsadil celkové třetí místo v britské formuli 3. V roce 2010 byl však z programu vyloučen.

Díky odchodu z programu Red Bullu se Hartley postupně dostal ke sportovním vozům. První zkušenosti získal s prototypy LMP 2 a následně si ho vybrala automobilka Porsche. Za volantem prototypu Porsche 919 Hybrid třídy LMP 1 se sedmadvacetiletý rodák z Palmerston North dočkal svých doposud největších úspěchů v kariéře – s Markem Webberem a Timem Bernhardem se stal mistrem světa ve vytrvalostních závodech a s dalším Novozélanďanem Earlem Bamberem zvítězil v Le Mans (v posádce byl i Bernhard).

Poté, co v průběhu letošní sezóny FIA WEC oznámilo Porsche odchod z LMP 1, rozhodil Hartley sítě a kontaktoval svého starého šéfa Helmuta Marka. Jeho cílem bylo pokračování další kariéry ve formuli 1.

„Zavolal jsem Helmutovi, když jsem zjistil, že program Porsche v LMP 1 po sezóně skončí. Chtěl jsem mu jen říct, že kdyby se naskytla příležitost, tak budu připravený,“ svěřil se Hartley.

„Dostal moji zprávu a příležitost se mi skutečně na poslední chvíli naskytla.

Red Bull zřejmě uvažoval o angažování Hartleyho do Toro Rosso již delší dobu. Novozélanďan byl totiž pozván k testování na simulátoru už před pár týdny.

„Nejdříve jsem absolvoval test na simulátoru a na nic moc jsem se neptal. Řekli mi jen, ať přijdu sám a já souhlasil. Netušil jsem, že je zde možnost ke startu v Austinu.“

„Pak to přišlo všechno hrozně rychle, dozvěděl jsem se to jen o chvíli dříve než novináři,“ poodkryl zákulisní dění Hartley.

„Lidem jsem říkal, že své šance na formuli 1 vidím nereálně, ale že o tom pořád sním. Před třemi, čtyřmi lety bych tomu nevěřil vůbec. Snil jsem o tom i letos, ale je mi sedmadvacet let v době, kdy se věk debutantů v F1 stále snižuje, takže jsem si nebyl vůbec jistý.“

Hartley věří, že se po letech vrátil na palubu Red Bullu jako mnohem lepší a zkušenější jezdec. Jak ho náročné zápolení v LMP 1 připravilo na formuli 1 naznačí již tento víkend.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (11) Další článek: Honda a Renault slibují lepší spolehlivost
12:33 | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.
14. června | Whiting po chaosu v Kanadě připouští změny: Konec závodu by mohl v budoucnu signalizovat (také) panel nad cílovou r… odkaz

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10