Hartley by jednoho dne chtěl říct příběh o svém odchodu z Toro Rosso

Dnes již bývalý pilot týmu Toro Rosso Brendon Hartley by „rád řekl příběh“ o svém odchodu z týmu po jedné kompletní sezóně strávené ve formuli 1, do které má podle svých slov do budoucna stále dveře otevřené.
Hartley by jednoho dne chtěl říct příběh o svém odchodu z Toro Rosso

Šampion vytrvalostních závodů a vítěz 24h Le Mans se k týmu Toro Rosso připojil na konci loňské sezóny a zůstal s týmem také letos, i když ve spojitosti s jeho místem existovaly různé spekulace.

Novozélanďan opakovaně říkal, že má s týmem dlouhodobou smlouvu. Méně než 24 hodin po skončení posledního závodu sezóny však Toro Rosso potvrdilo druhého pilota vedle Daniila Kvjata pro příští rok, kterým se stal Alexander Albon.

„Už velmi brzy po začátku sezóny tu byly spekulace, což pro mě bylo velké překvapení, protože jsem myslel, že jsem podepsal dlouhodobou smlouvu. Přišel jsem z Mistrovství světa (vytrvalostních závodů) jako vítěz Le Mans a po dvou třech závodech tu byly spekulace a spousta otázek o mojí blízké budoucnosti,“ řekl Hartley pro novozélandskou rozhlasovou stanici Newstalk ZB.

Spekulace mě udělaly silnějším, říká Hartley

Spekulace mě udělaly silnějším, říká Hartley

„Jsem spokojen s tím, jak jsem to zvládl. Bojoval jsem, v průběhu sezóny jsem se vyvíjel. V tisku byly články, které říkaly 'musí se zlepšit, porážet svého týmového kolegu', na konci sezóny jsem se cítil ve vrcholné formě, vybudoval jsem si skvělý vztah s Hondou, týmem Toro Rosso a pravidelně jsem porážel svého týmového kolegu. Po sedmi letech mimo monoposty to nebylo jednoduché, byl jsem ale velmi spokojen s prací, kterou jsem na konci roku odváděl,“ přiznal.

„Formule 1 je velmi komplikovaná, točí se v ní spousta peněz, politika a někdy nemají jezdci pod kontrolou důvody, kvůli kterým odejdou či zůstávají.“

O skutečných důvodech svého odchodu však Hartley mluvit nechtěl, i když do budoucna to nevylučuje. „Jsou tu zřejmě části toho, které nemohu skutečně odhalit. Jednoho dne bych ale rád řekl ten příběh.“

Hartley také přiznal, že mu trvalo delší dobu zvyknout si na větší mediální pozornost.

„Na vstup do F1 jsem byl rozhodně připraven, když jsem byl zapojen s Porsche v LMP1, ale tlak vzrostl více, než jsem čekal, během sezóny jsem si na to ale stále více zvykal.“

Hartley věří, že se do F1 vrátí

Příští rok sice Hartley na startovním roštu F1 nebude, věří však, že v budoucnu se může ještě vrátit.

„Nikdy bych neřekl, že je to uzavřeno. Před deseti lety, kdy byly tyto dveře bezpečně zavřené, jsem ukázal, že je možné je znovu otevřít. Teď jsem v pozici, kdy mám superlicenci, zkušenost s F1, rozhodně jsem neudělal ostudu a neřekl bych, že jsou dveře zavřené. Jak v této situaci mohou všichni vidět, věci se mohou rychle změnit. Dveře mohou být stále potenciálně otevřené,“ uzavírá Hartley.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Wolff věří, že Mick Schumcher bude úspěšný i ve formuli 1

11:25 | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.
18. září | Podle Wurze by se mělo znovu promyslet, co bude, ve které zatáčce. Asfaltové únikové zóny jsou podle něj dobré při brzdění z vysoké rychlosti, ale v 80 % je lepší štěrk apod. Řekl to pro Autosport.
18. září | Podle Binotta přiveze Ferrari do Singapuru několik menších dílů.
17. září | Juan Manuel Correa zůstává nadále v umělém spánku a s dýcháním mu pomáhají přístroje. Stav jeho plic se zlepšuje a jakmile to bude možné, čekají ho další operace v oblasti dolních končetin.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10