Hartley by jednoho dne chtěl říct příběh o svém odchodu z Toro Rosso

Dnes již bývalý pilot týmu Toro Rosso Brendon Hartley by „rád řekl příběh“ o svém odchodu z týmu po jedné kompletní sezóně strávené ve formuli 1, do které má podle svých slov do budoucna stále dveře otevřené.
Hartley by jednoho dne chtěl říct příběh o svém odchodu z Toro Rosso

Šampion vytrvalostních závodů a vítěz 24h Le Mans se k týmu Toro Rosso připojil na konci loňské sezóny a zůstal s týmem také letos, i když ve spojitosti s jeho místem existovaly různé spekulace.

Novozélanďan opakovaně říkal, že má s týmem dlouhodobou smlouvu. Méně než 24 hodin po skončení posledního závodu sezóny však Toro Rosso potvrdilo druhého pilota vedle Daniila Kvjata pro příští rok, kterým se stal Alexander Albon.

„Už velmi brzy po začátku sezóny tu byly spekulace, což pro mě bylo velké překvapení, protože jsem myslel, že jsem podepsal dlouhodobou smlouvu. Přišel jsem z Mistrovství světa (vytrvalostních závodů) jako vítěz Le Mans a po dvou třech závodech tu byly spekulace a spousta otázek o mojí blízké budoucnosti,“ řekl Hartley pro novozélandskou rozhlasovou stanici Newstalk ZB.

Spekulace mě udělaly silnějším, říká Hartley

Spekulace mě udělaly silnějším, říká Hartley

„Jsem spokojen s tím, jak jsem to zvládl. Bojoval jsem, v průběhu sezóny jsem se vyvíjel. V tisku byly články, které říkaly 'musí se zlepšit, porážet svého týmového kolegu', na konci sezóny jsem se cítil ve vrcholné formě, vybudoval jsem si skvělý vztah s Hondou, týmem Toro Rosso a pravidelně jsem porážel svého týmového kolegu. Po sedmi letech mimo monoposty to nebylo jednoduché, byl jsem ale velmi spokojen s prací, kterou jsem na konci roku odváděl,“ přiznal.

„Formule 1 je velmi komplikovaná, točí se v ní spousta peněz, politika a někdy nemají jezdci pod kontrolou důvody, kvůli kterým odejdou či zůstávají.“

O skutečných důvodech svého odchodu však Hartley mluvit nechtěl, i když do budoucna to nevylučuje. „Jsou tu zřejmě části toho, které nemohu skutečně odhalit. Jednoho dne bych ale rád řekl ten příběh.“

Hartley také přiznal, že mu trvalo delší dobu zvyknout si na větší mediální pozornost.

„Na vstup do F1 jsem byl rozhodně připraven, když jsem byl zapojen s Porsche v LMP1, ale tlak vzrostl více, než jsem čekal, během sezóny jsem si na to ale stále více zvykal.“

Hartley věří, že se do F1 vrátí

Příští rok sice Hartley na startovním roštu F1 nebude, věří však, že v budoucnu se může ještě vrátit.

„Nikdy bych neřekl, že je to uzavřeno. Před deseti lety, kdy byly tyto dveře bezpečně zavřené, jsem ukázal, že je možné je znovu otevřít. Teď jsem v pozici, kdy mám superlicenci, zkušenost s F1, rozhodně jsem neudělal ostudu a neřekl bych, že jsou dveře zavřené. Jak v této situaci mohou všichni vidět, věci se mohou rychle změnit. Dveře mohou být stále potenciálně otevřené,“ uzavírá Hartley.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Wolff věří, že Mick Schumcher bude úspěšný i ve formuli 1

17:05 | Matteo Nannini to letos zkoušel ve F3 i F2 současně. V Monaku a Baku ho ale ve voze HWA nahradí testovací jezdec Williamsu Jack Aitken.
11:45 | Turecko zpět ve hře? Místní věří, že by mohli mít šanci po Monze místo Singapuru nebo Japonska. Úplně nereálné to není. Singapur zrušil Světové ekonomické fórum plánované na srpen. Novinář Joe Saward píše, že místní moc nevěří, že se tam letos pojede závod F1.
17. května | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00