Hannah Schmitz naslouchala jezdcům. Pak jim připravila vítěznou strategii

Max Verstappen v Maďarsku vyhrál po startu z 10. místa. Důležitou roli hrála také strategie.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Hannah Schmitz naslouchala jezdcům. Pak jim připravila vítěznou strategii  | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokud máte dobrou paměť, tak& Hannah Schmitz z Red Bullu znáte. Po Velké ceně Brazílie 2019 převzala trofej pro vítězný tým.

U Red Bullu je to jeden z těch lidí, kteří sice nejsou vidět, rozhodně ne tak jako jezdci, ale hrají důležitou roli. Mohou rozhodovat o vítězství nebo prohře.

Hannah Schmitz se u Red Bullu stará o strategie. K ruce má další lidi, ale „hlavním stratégem“ je právě ona.

Klepněte pro větší obrázekFoto: Getty Images / Mark Thompson  

„Vzhledem k tomu, že jsme startovali z nižší pozice, je jednou z klasických strategií startovat na tvrdší pneumatice a jet mnohem déle, zvláště když je v Maďarsku obtížné předjíždět,“ řekla Schmitz v pořadu Any Driven Monday na Sky Sports.

„Ale ve skutečnosti jsme se před závodem hodně bavili také o tom, že pokud budou podmínky trochu vlhké a hodně chladné, tak bychom mohli zvážit jako alternativu měkkou pneumatiku – právě proto, že by mohla být v takových podmínkách lepší.“

„Při jízdě na startovní rošt pak oba jezdci velmi hlasitě hovořili o tom, že nemají téměř žádnou přilnavost, přestože měli měkkou pneumatiku.“

„Všichni jsme o tom dlouze diskutovali, i s Christianem, a rozhodli jsme se přezout na měkké pneumatiky. Ve vzduchu bylo také trochu deště, takže to byla do těchto podmínek opravdu lepší pneumatika.“

„Skutečně jsme se obávali, jestli v tom prvním stintu dokážeme udělat dostatečný pokrok, aby to stálo za to, ale oba jezdci samozřejmě udělali velký pokrok.“

Spíše než dobrá strategie Red Bullu rezonovala po závodě špatná strategie Ferrari. Leclerc startoval na střední, poté přezul znovu na střední a dále na tvrdou. Pro poslední stint mu pak Ferrari nasadilo měkkou.

„Myslím, že pro stratéga to byl opravdu vzrušující závod, protože jsme museli hodně používat klasickou strategii a snažit se, aby undercut fungoval, což bylo opravdu vzrušující ve srovnání se závodem s jednou zastávkou nebo něčím podobným.“

Klepněte pro větší obrázek

„Myslím, že Ferrari v tu chvíli, protože startovalo na středních pneumatikách a použilo dvě sady střeních, mělo k dispozici už jen tvrdé nebo měkké pneumatiky.“

„Pro ně to bylo v této situaci možná složitější rozhodnutí. Naštěstí, protože jsme startovali na měkkých pneumatikách, jsme pak měli po zbytek závodu k dispozici dvě sady středních pneumatik, které se nakonec opravdu ukázaly jako nejlepší závodní pneumatika.“

Další článek: Alonso není ničitelem týmu, říká Eric Boullier