Hankook to myslí vážně. Začal testovat pneumatiky pro formuli 1

Alonso?
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/56794...

mně se líbi tato muzika, já mám rád big bít od podlahy, skíni se mě líběj...Oi! Oi! Oi!

Charles Leclerc Situs  |  02. 10. 2018 13:09

to alonzuf timovy kolega trenoval strategii na velkou cenu

Ayrton Senna crazytunny  |  01. 10. 2018 19:24

Stejne se pojede tak, jak software urci a je jedno jestli 1, 2, 5 zastavek, vsichni pojedou naprosto stejne a bude jedno jestli jednotlive smesy budou mit rozdil 10s/kolo nebo vydrz o 20kol delsi.

Na 1/2 okruhu nejde ani predjet stejne rychle auto a nekdy ani pomalejsi a nova predni radlice to stejne nezmeni.

Takze at zacne valka vyrobcu pneumatik, chci videt moznosti pneu 21stoleti guma co lepi jako zvejka a vydrzi 100 ostrych kol. Nebo pneu co je o 20s na kolo 4ychlejsi, sila steny 2mm s vydrzi 30kol...atd. co by se zmenilo proti soucasne nude???

Pierre Gasly Ferda.  |  01. 10. 2018 19:30

To samozřejmě ano, ale na kvalitních gumách co vydrží pojedou jezdci rychleji a budou dělat více chyb, než při pouhém kroužení.

Ayrton Senna crazytunny  |  01. 10. 2018 20:49

Dnes jedou jezdci o 10s rychleji nez v roce 2014 a kolik.chyb za sezonu udelaji, v porovnani s rokem 2014?

Pierre Gasly Ferda.  |  01. 10. 2018 20:55

Máš špatný pohled.
Rychleji sice jedou, ale tehdy jeli téměř vždy s plným nasazením, kdežto dnes jezdí většinu závodu pouhou udržovačku. Zhruba deset sekund pomaleji na kolo než v kvaldě je toho jasným důkazem.

Ayrton Senna crazytunny  |  01. 10. 2018 21:19

Ale to pojedou stejně, pokud jim prostě strategie vypadne stylem "jet na 85% šetřit gumy a 1 pit, proti 2 pitu budeme rychlejší o 2s" tak stejně pojedou šetřící režim

Pokud se nepletu, tak kvalifikační režim jede na maximální 100l/h průtok, takže logicky by na plno ani nemohli jet celý závod, když mají 150l paliva, to by se taková omezení musela prostě zrušit a to zase v kvaldě tam ty top týmy nasypou maximální možnej průtok a mezera se opět prohloubí.....

Takže stále platí, že je jedno jaké budou pneu, nezmění se naprosto nic, proti současnému stavu F1

Pierre Gasly Ferda.  |  01. 10. 2018 21:48

Napíšu to jednoduše.
Jezdí jako lemry jen proto, aby nemuseli dělat žádný PIT navíc i když by jejích jízda na dobrých gumách pak byla rychlejší.
Co se týče spotřeby, tak jsem už dlouho neslyšel z vysílačky "šetři palivo". Přesto spotřebu neopomíjím, ale na tak sračkoídních gumách poněkud postrádá na významu.
Poznámka; nemají 150l benzínu, ale dnes myslím 110 kg.

Fire-man  |  02. 10. 2018 07:53

Myslím, že každý máte svou část pravdy.
Asi to není jen o gumách ale i o tom šetření paliva. Z vysílačky se to neozvalo, možná protože to nebylo nikdy dost důležité (jezdec třeba zvolnil, ale stejně ho nikdo neohrožoval), nebo dost zajímavé. Možná se také lépe naučili předpovídat spotřebu pro daný okruh a závod.
Tak či onak, gumy můžeš mít jaké chceš, pokud za to nemůžeš vzít skrz spotřebu, je to stejné. Co si myslím, že je horší, že na lepších gumách by šlo jet rychleji, ale software řekne, nejlepší to bude jeden pitstop a 85kg paliva. A když se pak ukáže, že by se dalo dostat na lepší pozici protože gumy docela drží a jezdci před ním jedou opatrněji, tak to stejně nejde, protože se do auta před závodem natankovalo těch 85kg paliva.
Takže obecně možná než řešit gumy, tak povolit zpět tankování. Jednak to prodlouží o něco málo pitstop a bude tím pádem dražší, nebo dva krátké ale pojedete v podstatě pořád s lehkým autem, což pomůže i gumám. Otázka je jestli by jediná změna nebyla ta, že by se nikdo na trať nevydal v přetíženém autě ale jednou dotankovali během závodu a odjeli by tak zase závod jen při jedné zastávce, protože lehčí auto na startu by opět znamenalo menší zátěž pro gumu.

Fire-man  |  02. 10. 2018 07:56

Samozřejmě první je potřeba udělat to aby se dalo s auty předjíždět. V Soči předjížděly akorát redbully a to v podstatě jen auta z "druhé kategorie". Pokud ani o 2s na kolo rychlejší vůz nedokáže předjet soupeře, tak můžeme mít pneu a palivo jaké chceme, ale nikdo stejně neriskne to, že zůstane zaseknutý ve vláčku někde vzadu a nic se nezmění a tak trochu i chtě nechtě, bude muset jet to co ti kolem něj.

FrantisekKoudelka  |  02. 10. 2018 08:07

Ono to není jen o palivu a pneu, ale i ostatních komponentách. Když máte na sezony tři motory a pět převodovek, tak tomu prostě nebude dávat takovou sodu jako v dobách, kdy jste vyměnili motor a nikdo to neřešil.

Fire-man  |  02. 10. 2018 08:12

Bohužel, je to tak, těch faktorů je tolik, že asi nikdo z nás všechny nevyjmenuje, ale "povinná spolehlivost komponent" je další z klíčových zabijáků závodění.

Max Verstappen JuriElNiňo  |  01. 10. 2018 18:50

Proč nezavedou dva dodavetele?Jako to bylo v době Michellinu a Bridgestone? 😙

Lucas di Grassi Stráťa  |  01. 10. 2018 18:58

Protože v konkurenčním prostředí se životnost pneu, jak si přeje management F1, uměle snižovat nedá.

žakOLAFit  |  02. 10. 2018 12:46

Protoze v "konkurencnim" prostredi bude jeden vyrobce vyvijet prevazne pro nejlepsi team s jeho pneu, aby porazil nejlepsi tym s pneu konkurenta a na ostatni se vicemene vyserou, tak jak to bylo za doby Bridge vs Mich (Ferrari vs Renault)

Sebastian Vettel Killa-Gorilla  |  01. 10. 2018 18:20

změna dodavatele pneu to nevytrhne problémy jsou trochu jinde..

Kimi Räikkönen Potooczech  |  01. 10. 2018 18:02

Jako když vidím tu současnou skladbu pneu Pirelli, kde se stejně ve většině víkendů používají softy, supers..., ultras..., hypersoft ... už chybí snad jenom megasoft, gigasoft. microsoft, alzasoft a kdo ví co ještě :D ... a na dráze pak mnohdy mezi nimi není rozdíl, respektive v závodě ani nemůže být rozdíl, protože jezdci jedou o 10 sekund pomaleji než v kvalifikaci, aby jim pneu vydržela ... začíná to být místy k smíchu. V Soči se komentátoři těšili, jak Hulky přezuje na ultrasofty a dožene Peréze a spol na starých softech ... a on byl o přes výrazně měkčí a čerstvou směs pomalejší. Stejně tak Max nazul nové ultrasofty, jedno kolo to zkusil, zjistil, že čelo jezdí na starých softech v klidu stejné časy a zabalil to ... zatímco komentátoři slekulovali, zda bude o 2 nebo víc sekund rychlejší na kolo, on jim sotva stačil. A tohle prostě není normální.
Takže Hankok v tomto směru už nemá jak negativně překvapit. Osobně si myslím, že nejlepší práci by asi odvedl Michelin díky jejich zkušenostem z WEC, kde LMP1 monoposty na to mohou tlačit kolo co kolo, jsou těžší, mají podobný výkon i přítlak a ta pneu jim vydrží v podstatě přes polovinu délky závodu F1, i když jedou na krev. Tohle by mělo být v F1. WEC jedou závody na 6 - 24 hodin a mohou se do pneu opřít víc, než slavná F1 s jejím v podstatě sprint závodem na 300km ... opět směsný scénář.

Lucas di Grassi Stráťa  |  01. 10. 2018 18:56

Jenomže takové pneu právě management F1 nechce. Guma na kterou jde tlačit půl závodu ho taky může odjet celej...
V podstatě by to byl návrat ke gumám jako dělal Bridgestone který byli kritizovaný za přílišnou výdrž.

a otazka je, jestli to vsem nevyhovuje taky kvuli vydrzi motoru. 4 motory na celou sezonu? Na Pirelli se to hezky svede a vsichni jsou spokojeni...

Fire-man  |  02. 10. 2018 08:03

Problém je ten, že oni v F1 jedou tak aby ta pneu vydržela, dokážou odhadnout co ta pneu vydrží a podle toho to pak jedou. Software jim to spočítá a tím je to dané. Co naplat, že by jiná směs byla o 1s na kolo rychlejší, když pitstopem ztratí 30s tedy 30 kol? Prostě jim vyjde nejlépe, že jeden pitstop je lepší a tak to tak udělají. Podle toho i natankují auto, nastaví křídla atd..
Jediný kdo by si mohl říct, že to zkusí, je ten co startuje s prvního místa (potažmo z první lajny pokud bude chtít hodně riskovat že se dostane na první). Tam by mohl mít šanci všem ujet na tolik, že i dva pitstopy mu budou stačit na vítězství, zatím co ostatní krouží. Jenže, pokud někdo pojede na dva pitstopy, zaručeně zastaví dřív než ti co jedou na jeden, a nikdo neriskne, že se zasekne v provozu třeba za Force Indiema nebo Haasama, které tradičně jezdí přezouvat docela pozdě a někdy prostě ani čerstvá guma není zárukou bezpečného předjetí Grossjeana


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.