Hankook to myslí vážně. Začal testovat pneumatiky pro formuli 1

Charles Leclerc Situs  |  02. 10. 2018 13:09

to alonzuf timovy kolega trenoval strategii na velkou cenu

Ayrton Senna crazytunny  |  01. 10. 2018 19:24

Stejne se pojede tak, jak software urci a je jedno jestli 1, 2, 5 zastavek, vsichni pojedou naprosto stejne a bude jedno jestli jednotlive smesy budou mit rozdil 10s/kolo nebo vydrz o 20kol delsi.

Na 1/2 okruhu nejde ani predjet stejne rychle auto a nekdy ani pomalejsi a nova predni radlice to stejne nezmeni.

Takze at zacne valka vyrobcu pneumatik, chci videt moznosti pneu 21stoleti guma co lepi jako zvejka a vydrzi 100 ostrych kol. Nebo pneu co je o 20s na kolo 4ychlejsi, sila steny 2mm s vydrzi 30kol...atd. co by se zmenilo proti soucasne nude???

Pierre Gasly Ferda.  |  01. 10. 2018 19:30

To samozřejmě ano, ale na kvalitních gumách co vydrží pojedou jezdci rychleji a budou dělat více chyb, než při pouhém kroužení.

Ayrton Senna crazytunny  |  01. 10. 2018 20:49

Dnes jedou jezdci o 10s rychleji nez v roce 2014 a kolik.chyb za sezonu udelaji, v porovnani s rokem 2014?

Pierre Gasly Ferda.  |  01. 10. 2018 20:55

Máš špatný pohled.
Rychleji sice jedou, ale tehdy jeli téměř vždy s plným nasazením, kdežto dnes jezdí většinu závodu pouhou udržovačku. Zhruba deset sekund pomaleji na kolo než v kvaldě je toho jasným důkazem.

Ayrton Senna crazytunny  |  01. 10. 2018 21:19

Ale to pojedou stejně, pokud jim prostě strategie vypadne stylem "jet na 85% šetřit gumy a 1 pit, proti 2 pitu budeme rychlejší o 2s" tak stejně pojedou šetřící režim

Pokud se nepletu, tak kvalifikační režim jede na maximální 100l/h průtok, takže logicky by na plno ani nemohli jet celý závod, když mají 150l paliva, to by se taková omezení musela prostě zrušit a to zase v kvaldě tam ty top týmy nasypou maximální možnej průtok a mezera se opět prohloubí.....

Takže stále platí, že je jedno jaké budou pneu, nezmění se naprosto nic, proti současnému stavu F1

Pierre Gasly Ferda.  |  01. 10. 2018 21:48

Napíšu to jednoduše.
Jezdí jako lemry jen proto, aby nemuseli dělat žádný PIT navíc i když by jejích jízda na dobrých gumách pak byla rychlejší.
Co se týče spotřeby, tak jsem už dlouho neslyšel z vysílačky "šetři palivo". Přesto spotřebu neopomíjím, ale na tak sračkoídních gumách poněkud postrádá na významu.
Poznámka; nemají 150l benzínu, ale dnes myslím 110 kg.

Fire-man  |  02. 10. 2018 07:53

Myslím, že každý máte svou část pravdy.
Asi to není jen o gumách ale i o tom šetření paliva. Z vysílačky se to neozvalo, možná protože to nebylo nikdy dost důležité (jezdec třeba zvolnil, ale stejně ho nikdo neohrožoval), nebo dost zajímavé. Možná se také lépe naučili předpovídat spotřebu pro daný okruh a závod.
Tak či onak, gumy můžeš mít jaké chceš, pokud za to nemůžeš vzít skrz spotřebu, je to stejné. Co si myslím, že je horší, že na lepších gumách by šlo jet rychleji, ale software řekne, nejlepší to bude jeden pitstop a 85kg paliva. A když se pak ukáže, že by se dalo dostat na lepší pozici protože gumy docela drží a jezdci před ním jedou opatrněji, tak to stejně nejde, protože se do auta před závodem natankovalo těch 85kg paliva.
Takže obecně možná než řešit gumy, tak povolit zpět tankování. Jednak to prodlouží o něco málo pitstop a bude tím pádem dražší, nebo dva krátké ale pojedete v podstatě pořád s lehkým autem, což pomůže i gumám. Otázka je jestli by jediná změna nebyla ta, že by se nikdo na trať nevydal v přetíženém autě ale jednou dotankovali během závodu a odjeli by tak zase závod jen při jedné zastávce, protože lehčí auto na startu by opět znamenalo menší zátěž pro gumu.

Fire-man  |  02. 10. 2018 07:56

Samozřejmě první je potřeba udělat to aby se dalo s auty předjíždět. V Soči předjížděly akorát redbully a to v podstatě jen auta z "druhé kategorie". Pokud ani o 2s na kolo rychlejší vůz nedokáže předjet soupeře, tak můžeme mít pneu a palivo jaké chceme, ale nikdo stejně neriskne to, že zůstane zaseknutý ve vláčku někde vzadu a nic se nezmění a tak trochu i chtě nechtě, bude muset jet to co ti kolem něj.

FrantisekKoudelka  |  02. 10. 2018 08:07

Ono to není jen o palivu a pneu, ale i ostatních komponentách. Když máte na sezony tři motory a pět převodovek, tak tomu prostě nebude dávat takovou sodu jako v dobách, kdy jste vyměnili motor a nikdo to neřešil.

Fire-man  |  02. 10. 2018 08:12

Bohužel, je to tak, těch faktorů je tolik, že asi nikdo z nás všechny nevyjmenuje, ale "povinná spolehlivost komponent" je další z klíčových zabijáků závodění.

Max Verstappen JuriElNiňo  |  01. 10. 2018 18:50

Proč nezavedou dva dodavetele?Jako to bylo v době Michellinu a Bridgestone? 😙

Lucas di Grassi Stráťa  |  01. 10. 2018 18:58

Protože v konkurenčním prostředí se životnost pneu, jak si přeje management F1, uměle snižovat nedá.

žakOLAFit  |  02. 10. 2018 12:46

Protoze v "konkurencnim" prostredi bude jeden vyrobce vyvijet prevazne pro nejlepsi team s jeho pneu, aby porazil nejlepsi tym s pneu konkurenta a na ostatni se vicemene vyserou, tak jak to bylo za doby Bridge vs Mich (Ferrari vs Renault)


1 2 3

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

16:35 | Williams bude mít částečně nového partnera. Od roku 2020 se jim stane RoKIT Drinks.
14:43 | F1 bude GP Mexika vysílat přes Twitch, ale jen v Německu, Lucembursku, Švýcarsku, Dánsku, Norsku a Švédsku.
21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10