FIA momentálně vybírá nového dodavatele pneumatik. Kromě Pirelli se přihlásil také Hankook. Korejská firma už dnes vyrábí pneumatiky pro DTM nebo formuli 3. Rozhodně má kapacity a schopnosti vyrobit pneumatiky pro F1.
Korejci podle Auto Motor und Sport zašli ve své „argumentaci“ mnohem dál, než se očekávalo.
FIA předvedli špičkovou továrnu v Tedžonu, která disponuje moderními testovacími stolicemi. Kromě toho nastoupil k Hankooku bývalý expert Bridgestone Hirohide Hamašima, který do konce roku 2014 pracoval pro Ferrari a v paddocku F1 má velmi dobré kontakty.
Hankook už dokonce tajně testuje. Využívá vůz Williams FW33 a také přizpůsobil vůz F2 aktuální šířce pneumatik. Testovacím jezdcem má být některý z bývalých jezdců formule E.
Hankook by mohl přesvědčit FIA a Liberty Media i lepšími obchodními podmínkami. Majitelům komerčních práv a týmům by mohl dát více peněz než Pirelli.
V tuto chvíli není jasné, kdy FIA výběrové řízení uzavře, ale očekává se, že se tak stane do konce října.
V případě úspěchu by Hankook čekala velmi náročná práce. Pro sezónu 2020 by musel připravit současné pneumatiky a na rok 2021 už 18palcové.
Foto: Getty Images / Andrew Hone