Hamiltonův KERS potřeboval v Singapuru jen restartovat

Systém byl jinak funkční.

Během Grand Prix Singapuru vyplynulo z rádiové komunikace týmu McLaren, že má Lewis Hamilton určité problémy s KERS. Britský jezdec vysvětlil, že sám žádné potíže nezaznamenal, ale podle instrukcí týmu systém restartoval, což nebyla triviální záležitost.

"Osobně jsem žádný problém neměl, ale tým mi vysílačkou řekl, že se zdá, že problém máme," uvedl Hamilton. "Na volantu máme všechna ta tlačítka a pokud dojde k nějaké chybě softwaru, máme ty základní přepínače - + 10 a + 1, možností nastavení je od jedné do zhruba osmdesáti."

"Měli jsme potenciální problém s KERS, kvůli kterému jsem ho musel vypnout a zapnout. To znamenalo, že jsem během jízdy musel třikrát stisknout přepínač +10, párkrát +1 a pak stisknout OK. Pak jsem to musel udělat znovu, abych vše opět zapnul."

"K tomu jsem mačkal tlačítko KERS, takže se toho dělo hodně! A kvůli hrbolům to bylo dvakrát tak těžké. Už tak musíme ve voze myslet na hodně věcí, takže je velmi náročné provádět tyto úkony."

KERS podle Hamiltona McLarenu pomáhá v bojích o přední pozice, protože základ vozu MP4-24 stále zaostává za konkurencí.

KERS používají jen týmy Ferrari a McLaren. V příštím roce z formule 1 zmizí, Williams se podřídil FOTA a svůj systém používat nebude.

Další článek: Ferrari se bude v Suzuce spoléhat na KERS a umění svých jezdců