Hamiltonovi se nelíbí sdílení dat mezi týmovými kolegy

Lewis Hamilton by podle svých slov preferoval to, aby si týmoví kolegové ve formule 1 společně nesdíleli získaná data. Zlepšit svou výkonnost na trati by podle něj měli všichni dokázat sami.
Hamiltonovi se nelíbí sdílení dat mezi týmovými kolegy

V rozhovoru pro sponzora UBS Hamilton vysvětlil, že nemá problém s tím, pokud si data o výkonnosti vozu mezi sebou posílají inženýři; týmový kolega by však neměl být schopen kopírovat stopu v zatáčkách a brzdné body čistě z vyčtených dat.

Brit proto před letošní sezónou požádal svůj tým Mercedes, aby nesdílel získaná data. V letošní sezóně přitom bude mít Hamilton nového týmového kolegu Valtteriho Bottase.

„Vyjedu, absolvuji svá kola, udělám všechny své úkoly a ten druhý se může na všechno podívat,“ řekl Hamilton. „Řekl jsem týmu, že nechci vidět data svého týmového kolegy. Nemyslím si, že je to spravedlivé, když on ze sebe dostane to nejlepší a já jsem potom schopen se na to podívat na počítači.“

„Například: Když jezdíme, tak vybíráme naše brzdné body, nerovnosti nebo stopy po pneumatikách na trati tak, aby nám to pomohlo projet zatáčku co nejrychleji. Ten druhý pilot přirozeně může být schopen to projet lépe nebo hůře než vy. Díky těmto datům to od vás ale může jednoduše okopírovat. 'Aha, on tady brzdí o pět metrů později, tak zkusím brzdit o pět metrů později'.“

„To je to, co se mi opravdu nelíbí, jelikož jim to umožňuje se přiblížit. Proto tak miluji motokáry, tam jsme tohle neměli a bylo to celé jen o vašem vlastním talentu a o tom, jak dokážete zazářit.“

Díky volnému přístupu k těmto datům je podle Hamiltona pro nováčky jednodušší přijít do formule 1 a okamžitě zazářit.

„Myslím si, že by to mělo být takto: 'Vy jste mě najali, protože jsem nejlepší, studoval jsem, vyhrál jsem všechny kategorie, ve kterých jsem byl'. Zaměstnáváte ho kvůli jeho celkovým schopnostem, měl by být schopen vyjet na trať a na všechno přijít sám.“

„Můžete vzít mladíka z formule 3, posadit ho do simulátoru a nechat ho každý den jezdit a kopírovat moje závodní stopy, do kterých by se pravděpodobně časem dostal. Měl by na to ale přijít sám. Vy sami musíte najít ten limit, to je ta největší výzva na tom být závodníkem.“

„Když si sednu do toho nového vozu, musím sám zjistit, kde má limity. Když to nedokážu udělat sám, pak nejsem dost dobrý a nezasloužím si tu být. Jsou tu jezdci, kteří to nedokáží,“ dodává Hamilton.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (72) Další článek: Palmer sní o závodění ve formuli 1 se svým bratrem
20:45 | Ferrari věnovalo zisk pole position Marchionnemu..
11:20 | Možnost deště: FP3: 40 %, Kvalifikace: 60 %
9:59 | McLaren porušil večerku. Pracoval na voze i v období mezi 1:00 a 9:00, kdy je to zakázané. Týmy ale mají dvě výjimky za rok. Tohle byla pro McLaren letos první.
20. července | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink Leclerc (1:34.577, mokro)
Kvalifikace Vettel (1:11.212)
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10