Lewis Hamilton z Mercedesu odstartuje do Velké ceny Německa až ze čtrnáctého místa poté, co musel na konci první části kvalifikace na Hockenheimringu odstavit svůj vůz kvůli problémům s hydraulikou.
Pro druhého muže průběžného pořadí Hamiltona skončila kvalifikace už po první části. V ní přejel ve svém voze agresivně přes obrubník a došlo ke ztrátě tlaku hydraulické kapaliny. Ačkoliv Brit díky pátému nejrychlejšímu času v první části kvalifikace postoupil do Q2, v ní se již neobjevil, protože na konci Q1 musel svůj vůz odstavit.
„Skutečně nerozumím tomu, co se přesně stalo. Já přemýšlel jen nad tím, abych se dostal zpět na trať, ale tým mě požádal, abych vůz odstavil. Vyskočil jsem ven a chtěl jsem ho dotlačit, ale bylo to daleko,“ řekl Hamilton.
„Viděl jsem, že tam unikal olej. Věděl jsem, že musím zastavit a nechal jsem je ten vůz odtlačit. Nemám ve zvyku se vzdávat. V každém kole využíváte obrubník stejně. Myslím, že těsně před najetím na obrubník se poškodilo ovládání vozu, takže to byl podle mě ten problém. Toto je jedna z nejhorších tratí na předjíždění, takže uvidím, co odtud dokážu dosáhnout.“
Wolff: Mohlo za to přejetí obrubníku
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff viděl důvod úniku hydraulické kapaliny v příliš agresivním přejetí obrubníku.
„Problém byl, že jsme zřejmě trochu poškodili vůz skokem přes obrubník, a to způsobilo únik hydraulické kapaliny. Samozřejmě jsme také neměli dostatečně dobrou rychlost na to, abychom získali pole position,“ řekl Wolff.
Aktualizace
Podle mluvčího týmu Hamiltonovi selhal posilovač řízení v důsledku závady na hydraulice. Skákání přes obrubník tak nebylo příčinou problému ale jeho důsledkem.
Foto: Getty Images / Dan Istitene