Hamiltona s Räikkönenem v jednom týmu bychom zvládli, říká Haug

Mercedes si svého bývalého pilota cení.
Oficiálně zatím nikdo nic nepotvrdil, ale vše směřuje k tomu, že bude Fernando Alonso závodit pro Ferrari již v příštím roce, zatímco by se Kimi Räikkönen mohl vrátit do McLarenu, v kterém si vybudoval své jméno.

Formule 1 by se tak v příštím roce mohla dočkat podobné bitvy titánů jako v roce 2007, v týmech Ferrari a McLaren by znovu sváděli souboje Alonso, Hamilton, Massa a Räikkönen. Tehdy McLaren prohrál a musel při tom řešit zhoršené vztahy s Alonsem, které vyústily v předčasné ukončení smlouvy. Norbert Haug se domnívá, že by se nic takového v případě Räikkönenova návratu nekonalo.

"Musíte udělat vše pro to, abyste měli ty nejlepší jezdce. Je to otázka peněz, schopností a talentu. Řídit dvě megahvězdy, upřímně, to podle mě nebyl problém," řekl Haug pro Autosport.

"S Alonsem se dostával určitý šum na veřejnost, ale ve skutečnosti všichni uvnitř týmu odváděli svojí práci a měli jsme vyhrát šampionát. Důvodem, proč se to nepodařilo, ale nebyla absence týmových příkazů."

"Dokážete si představit, co by se bývalo stalo, kdyby Fernando nezablokoval Lewise v Maďarsku. Žádná penalizace, bod navíc a jste tam. Tak to občas chodí. Vyhráli jsme o jeden bod a o jeden bod jsme prohráli."

"Zdůrazňuji, že nepotvrzuji, že dojde ke změně. To je velmi důležité. Ale řešení problémů jezdců - o tom to celé je a my na to máme kvalifikaci."

Räikkönen je navíc známý tím, že je mu úplně jedno, kdo je jeho týmovým kolegou. Felipe Massa jednou řekl, že je těžké mít s Finem vůbec nějaký vztah, protože nikdy nic neříká.

Räikkönenovi by návrat do McLarenu usnadnila i skutečnost, že v týmu už nepůsobí Ron Dennis, s nímž neměl nejlepší vztahy. Mercedes si finského pilota také cení a přiznává, že nese podíl viny na ztracených titulech.

"Když zhodnotím naší spolupráci, která trvala pět let, myslím, že byla pozitivní," řekl Haug. "Měli jsme vyhrát alespoň dva šampionáty. Musím říct, že nám jeden utekl o dva body v roce 2003, ale jedním z důvodů bylo selhání motoru, bez něj bychom to dokázali."

"V roce 2005 to opravdu mohl dokázat. Motory v té době nebyly tak spolehlivé jako dnes. Kdyby byl Kimi s naším týmem vyhrál dva tituly, byl by to férový výsledek. Mám s ním dobrý vztah a jsem si jistý, že on by řekl to samé."
Další článek: Renault: Tým nám vybudoval Briatore, ale nastal čas otočit list