Hamiltona na setkání jezdců zajímalo, proč nebyl Red Bull v Baku penalizován za nižší tlak pneumatik

V pátek večer se konalo tradiční setkání jezdců s ředitelem závodu. Trvalo nezvykle dlouho.
Foto: Getty Images
Hamiltona na setkání jezdců zajímalo, proč nebyl Red Bull v Baku penalizován za nižší tlak pneumatik | Foto: Getty Images

Setkání jezdců s ředitelem závodu Michaelem Masim obvykle trvá jen krátce. Tentokrát se však podle Auto Motor und Sport protáhlo na 1,5 hodiny. Hlavním tématem byly pneumatiky a defekty, ke kterým došlo v Baku. Na otázky odpovídal prostřednictvím videokonference Mario Isola.

Vzorce a grafy. Podívejte se, jak bude FIA ode dneška měřit tlaky pneumatik

Vzorce a grafy. Podívejte se, jak bude FIA ode dneška měřit tlaky pneumatik

Mnoho dotazů měl Sebastian Vettel. Jezdec Astonu není spokojený s produktem, který Pirelli nabízí. Vettel má starost o bezpečnost svou i svých soupeřů tak trochu v popisu práce. Od roku 2010 je jedním z ředitelů Asociace jezdců grand prix (GPDA).

Atmosféra na jednání byla prý konstruktivní. Isola samozřejmě také vysvětlil svou teorii, že pneumatiky v Baku praskly proto, že tlak vzduchu v pneumatikách příslušných týmů byl nižší, než si sami vypočítali. Pirelli už naznačilo, že nemuselo jít o úmysl. Před víkendem stanoví minimální startovní tlaky, které vychází ze simulací a dat od týmů. V Baku se měla realita od těchto simulací lišit více, než je obvyklé.

Týmy Aston Martin a Red Bull jezdily s nižším tlakem, potvrdilo Pirelli. Nebylo to proti pravidlům

Týmy Aston Martin a Red Bull jezdily s nižším tlakem, potvrdilo Pirelli. Nebylo to proti pravidlům

Hamiltona zajímalo, proč nepadl trest

Lewis Hamilton se poté obrátil na technického šéfa FIA Nikolase Tombazise s dotazem, proč nebyly uděleny žádné tresty. Odpověď byla krátká a stručná: nemohli prokázat žádné pochybení. Ozval se také Max Verstappen, který svého soupeře ujistil, že jeho tým dodržel všechna pravidla.

Žluté vlajky a safety car

Michael Masi už v Baku oznámil, že podle jeho názoru všichni jezdci v místě Verstappenovy nehody nezpomalili dostatečně, přestože tam byly vyvěšeny dvojité žluté vlajky. Masi připomněl jezdcům, aby byli příště v podobných situacích opatrnější.

Leclerc nechápal, kde byl po nehodě Verstappena safety car

Leclerc nechápal, kde byl po nehodě Verstappena safety car

Po Baku se na nehodu Verstappena někteří dívali ještě z jednoho úhlu – nechápali, proč safety car vyjel tak pozdě. Ředitelství závodu to trvalo 1,5 minuty.

Masi se za to jezdcům omluvil. Příště by měl být Bernd Mayländer vyslán na trať rychleji.

Další článek: Smoljar útokem v posledním kole získal druhé vítězství sezóny F3

11:30 | Stále se jedná o termínech a místech předsezónních testů. Podle posledních informací by mohl být první test v Barceloně od 23. do 25. února a další v Bahrajnu od 11. do 13. března.
9:54 | Ještě dodatek: Ferrari porušilo večerku kvůli výměně pohonné jednotky ve voze Sainze.
9:38 | U Ferrari se v noci svítilo. Tým porušil večerku (týmy to mohou udělat dvakrát ročně, tohle byl první případ).
19:25 | Honda potvrdila, že Verstappenův motor ze Silverstonu fungoval v tréninku normálně a může být dál používán.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00