Hamilton: Za kolize v Monaku jsem z větší míry mohl já

Lewis Hamilton se sice nedomnívá, že byl při střetech s Massou a Maldonadem v Monte Carlu jediným viníkem, ale přiznal zásadní podíl viny.
Hamilton: Za kolize v Monaku jsem z větší míry mohl já

Hamilton si po závodě v Monaku stěžoval na své tresty za kolize se soupeři z Ferrari a Williamsu, ale s odstupem času hodnotí své počínání trochu jinak. Už neobviňuje Massu a Maldonada.

"Viděl jsem záznam," uvedl pro oficiální stránky soutěže. "Pohled, který máte z vozu, je jiný než to, co vidí ostatní lidé. I tak bych řekl, že v takových případech nelze vinit jen jednoho člověka, pokud do někoho nenarazíte přímo zezadu. Ale jelikož jsem byl ten vůz vzadu, tak bych samozřejmě také řekl, že nesu větší podíl viny než auto vpředu."

"Ono dokonce není ani snadné to auto vidět, protože jsou tam slepá místa. Navíc jezdci své pozice samozřejmě brání. Domnívám se, že ten poměr viny je asi 80:20 nebo 70:30, přičemž já mám ten větší podíl. V každém případě jsem cítil, že bylo důležité se za to omluvit kvůli mým vztahům s těmi jezdci, především kvůli tomu, co jsem řekl poté."

S tím, že byl Hamilton hlavním viníkem kolizí, souhlasí Maldonado i Massa, jejichž závod po střetu s pilotem McLarenu předčasně skončil. Oběma britský jezdec zavolal, aby se omluvil. Oba to považují za uzavřené.

"Vše, co jsem řekl, si myslím, ale on mi zavolal a omluvil se," potvrdil brazilský pilot Ferrari. "Nejdůležitější je, že pochopil, co udělal, a to je dobře. Nemyslím, že neustále dělá něco špatně, šlo o to, co udělal špatně v posledním závodě. Pokusil se mě předjet na místě, kde to bylo nemožné, to je vše."

Další článek: Webber sdělil Red Bullu, že pro něj chce závodit i příští rok

9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.