Hamilton vyhrává jen v nejlepším autě a Vettel je na špatné straně energie, říká Villeneuve

Jacques Villeneuve si vzal na paškál Hamiltona, Vettela i Schumachera a Sennu.

Podle Villeneuva vyhrávali Michael Schumacher a Lewis Hamilton jen v nejlepším autě.

„Tito dva jezdci zvítězili, jen když měli nejlepší auto,“ řekl Villeneuve pro Motorsport-Total.com. „V celé své kariéře měli vždy nejlepší auto. Pokud dáte Lewise do williamsu, nevyhraje. Je mimořádně dobrý a vždy se správně rozhodne, do kterého týmu jít.“

„Následně postaví tým okolo sebe. To je všechno. Ve Ferrari by zřejmě nevyhrál.“

Hamilton nestaví Mercedes do role favorita ve zbývajících závodech

Hamilton nestaví Mercedes do role favorita ve zbývajících závodech

Gerhard Berger letos řekl, že Hamilton je prvním jezdcem, který je na stejné úrovni jako Ayrton Senna.

„To je ten nejhloupější komentář,“ reaguje Villeneuve. „Stejně tak se dá říct, že je první na úrovni Fangia. Jak to porovnáváte? Bylo to velmi odlišné období, takže kdo ví? A také o se Sennovi platí, že vyhrál v nejlepším autě. Prost také. Tak to prostě funguje.“

Jacques Villeneuve sám vyhrál svůj jediný titul ve formule 1 v roce 1997 s Williamsem. 

Příčiny a podhoubí současného napětí u Ferrari

Příčiny a podhoubí současného napětí u Ferrari

Kanaďan se vyjádřil také k situaci u Ferrari. Charles Leclerc tam začal porážet Vettela a to nejen z hlediska počtu pole position, ale i bodů. Podle Villeneuva to bude příští rok ještě horší.

„Energie není v pořádku. Každý chce Leclerca, Leclerca, Leclerca – média, fanoušci ... a s tím nemůžete nic dělat. Nezáleží na tom, jak dobře jezdíte. Jste na špatné straně energie, a pokud to tak je, tak chvíli trpíte. To je zákon v tomto sportu.“

Říká se, že Vettelovi letošní vůz nesedí. Villeneuve o tom pochybuje. „S konceptem auta to nemá nic společného. Auto bylo navrženo se zpětnou vazbou od jezdců, kteří jezdili dříve, což byli Vettel a Räikkönen a ne Leclerc. Takže (Vettel) má svůj podíl na konstrukci tohoto auta.“

Villeneuve si dokonce myslí, že Vettela stále ovlivňuje nehoda z Grand Prix Německa 2018, kde boural na vlhké trati v době, kdy byl ve vedení.

„Samozřejmě, protože uděláte chybu a víte, že musíte vinit sebe, což pravděpodobně změnilo celý šampionát a to také psychologicky. Všechna média a fanoušci o tom mluví, takže cítíte tlak, který samozřejmě má dopad.“

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Fotogalerie: Průřez historií GP Japonska v Suzuce

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10