Lewis Hamilton byl znám pro svůj agresivní styl jízdy a před sezónou se spekulovalo, že právě to může být jeho Achillova pata. Hamilton ale zdá se udělal ze své slabiny tu nejsilnější zbraň.
Věděli jste, že Senna byl údajně absolutní „tragéd” na vodě? Ano, ten Senna, který na vodě drtil veškerou konkurenci. V motokárách ale Senna a déšť nešli dohromady. Ayrton proto sedával u tratě a čekal, až začne pršet… o několik roků později exceloval v památné velké ceně Monaka.
Lewis Hamilton možná jde podobnou cestou ale ne v oblasti deště, nýbrž v oblasti úspory paliva. Podle technického experta Garyho Andersona spotřeboval Hamilton v Barceloně o 3,5 kg méně paliva, než jeho týmový kolega. To může dělat asi 0,1 sekund na kolo, což je 6,6 sekund za závod. V každé GP se tento údaj bude lišit, ale s ohledem na těsné souboje pilotů Mercedesu (v Barceloně byl rozdíl v cíli 0,6 sekund) může být klíčový.
Hamilton dokáže jet rychleji s menším množstvím paliva a to ve stejném autě a za stejných podmínek, protože i když Rosberg jede druhý, s provozem a předjížděním si stejně jako Hamilton lámat hlavu nemusí. Díky tomu může Hamilton startovat v lehčím voze a získává výhodu. Zapomeňte na teorie o 100 kg paliva, které jen tak tak stačí. Ve skutečnosti týmy na většině okruhů s plnou nádrží nejedou.
Anderson také analyzuje Merdedes jako celek. Dominance německého týmu je nejen na trati ale také v šampionátu. Vše umocňuje fakt, že na stupně vítězů doprovází Hamiltona a Rosberga pokaždé někdo jiný. V Austrálii kvůli odstoupení Hamiltona a diskvalifikaci Ricciarda Magnussen a Button, v Malajsii Vettel, pak Pérez, Alonso a nakonec ve Španělsku Ricciardo.
Expert Autosportu také porovnával nejrychlejší kola týmů během závodního víkendu. Pokud si vezmeme jako referenci Mercedes, pak další týmy ztrácejí:
- Mercedes
- Red Bull +0.948%
- Ferrari +1.197%
- Williams +1.289%
- McLaren +1.623%
- Force India +1.779%
- Toro Rosso +2.085%
- Sauber +2.833%
- Lotus +2.906%
- Marussia +4.578%
- Caterham +5.287%
Porovnejte to s loňskou dominancí Red Bullu:
- Red Bull
- Mercedes +0.070%
- Lotus +0.472%
- Ferrari +0.552%
- McLaren +1.102%
- Force India +1.190%
- Sauber +1.291%
- Toro Rosso +1.294%
- Williams +1.911%
- Caterham +3.762%
- Marussia +3.987%
Anderson si ale na druhou stranu všímá toho, že nejrychlejší kolo ve Španělsku zajel Vettel. Stalo se tak v 55. kole, přičemž stavěl v kole 52. Rosber zajel své nejrychlejší kolo v kole 51., přičemž stavěl v kole 45.
Petr Kubala, David Skaloš
Sebastian Vettel dostal ve Španělsku staronové šasi a podle čerstvých informací byl právě v šasi zakopaný pes. To staré bylo prohnuté a právě díky tomu měl mít Vettel problémy v zatáčkách.
Ricciardo skončil třetí, 49 sekund za Hamiltonem a Rosbergem. Všichni tři jeli na dvě zastávky. Čistě statisticky tak ztrácel na Mercedesy 0,74 sekund na kolo.
Vettel jel na tři zastávky a skončil 76 sekund za Mercedesy. Zastávka trvala 22 sekund, takže po odečtení zde máte 54 sekund. To máme v průměru ztrátu 0,82 sekund na Mercedesy. Vettel měl sice na konci čerstvější pneumatiky ale také se musel občas probíjet provozem na trati, přesto dokázal zajet nejrychlejší kolo závodu.
Znamenalo tedy Španělsko vzkříšení čtyřnásobného mistra světa nebo ho bude mladý kolega porážet i nadále?
Čeká nás Monako, kde handicap v podobě motoru nebude tak velký, takže Red Bull má šanci se Mercedesům přiblížit. Prožene stříbrné šípy Vettel nebo Ricciardo? Co myslíte?