Hamilton Vettela ze způsobení postartovní kolize neobviňuje

Velká cena Japonska neměla pro Lewise Hamiltona dlouhého trvání. Pilot Mercedesu ze závodu odstoupil po sedmi odjetých kolech v důsledku poškození, ke kterému přišel na startu. Nico Rosberg skončil osmý.
Hamilton Vettela ze způsobení postartovní kolize neobviňuje

Hamilton se do japonského závodu kvalifikoval na třetí příčce, ze slibné výchozí pozice ale nakonec žádné body nevytěžil. O výsledku dnešního klání rozhodl incident mezi ním a Sebastianem Vettelem, ke kterému došlo v nájezdu do první zatáčky.

“Dnes odpoledne jsem měl fantastický start, bylo to letos pravděpodobně poprvé, co jsem byl lepší než red bully. Mark se posunul doprava, takže já jsem se musel posunout také, což dostalo Sebastiana do sendviče mezi mě a Romaina. Sebovo přední křídlo zavadilo o moji zadní pneumatiku, propíchlo ji a bylo to. Vůbec to nebyla jeho chyba, byla to jen jedna z těch věcí, které se dnes odpoledne neměly stát,“ řekl Hamilton.

Pilot Mercedesu se sice po neplánované zastávce v úvodním kole vrátil zpět na trať, jeho monopostu se však v důsledku poškození nedostávalo potřebné rychlosti, a tak se společně s týmem rozhodl ze závodu odstoupit.

“Nejvíce zklamaný jsem kvůli týmu – kvůli klukům tady na trati a v továrně – protože teď odvádějí úžasnou práci a nedostává se nám za to žádné odměny. Když se podívám na poslední čtyři závody, prostě si je tam pojedu užít a pokusím se pro tým získat tolik bodů, kolik jen půjde. Pokud se k nám opět vrátí štěstí, pak pořád věřím, že druhé místo v Poháru konstruktérů je v našem dosahu, a o to budeme usilovat,“ slíbil.       

Čest německé stáje tak musel v Japonsku zachraňovat Nico Rosberg, jenže ani ten žádného výrazného výsledku dnes nedosáhl. Úvodní stint se v jeho případě obešel bez problémů, pak se ale Mercedes dopustil pochybení během pit stopu, když svého pilota vypustil z boxového stání příliš brzy, což málem vyústilo v kolizi s přijíždějícím Sergiem Pérezem. Za tento prohřešek proti pravidlům byli Mercedes s Rosbergem potrestáni penalizací v podobě průjezdu boxovou uličkou, která znamenala definitivní konec nadějí na nějaký slušnější příděl bodů.

“Dneska jsem měl dobrý start, a až do první zastávky v boxech jsem byl v silné pozici. Pak jsme naneštěstí měli ten incident, když jsem opouštěl boxové stání, což mě nakonec stálo přední pozici. S týmem budeme interně analyzovat, co bylo špatně, okamžitě ale bylo jasné, že dostaneme penalizaci,“ posteskl si.

Mercedes proto musel na nastalou situaci ihned zareagovat. “Poté jsme přepnuli na strategii tří zastávek a ta nám zafungovala tak dobře, jak jen mohla. Byl jsem schopný udělat několik dobrých předjížděcích manévrů, ačkoliv jsem nebyl spokojený s Pérezem, jelikož pravidla hovoří jasně, bránit se a zavřít dveře můžete jen jednou, pak už znova strany měnit nemůžete,“ postěžoval si Rosberg a dodal: “Pokoušet se na konci předjet sauber bylo velmi těžké, a zatímco je vzhledem k našemu potenciálu obtížné spokojit se s osmým místem, aspoň jsme byli schopni zachránit nějaké body.“

Další článek: Grosjean už začínal věřit, že si jede pro první triumf

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)