Letos nastupují vozy do závodů s plnými nádržemi, ale Lewis Hamilton se neobává, že by se kvůli tomu mohly opakovat problémy, které v minulosti míval v Istanbulu s pneumatikami.
V roce 2007 Hamiltonovi praskla pneumatika v závodě, zatímco o rok později byl nucen jet na tři zastávky v boxech, protože měl Bridgestone obavy ze zátěže, kterou podstupovaly přední pneumatiky na jeho voze.
"Lidé se mě ptají, jestli by letos mohl být problém v opotřebení pneumatik, hlavně kvůli většímu množství paliva," řekl. "Ale náš vůz funguje dobře v rychlých zatáčkách a v závodech je k pneumatikám šetrný, takže nepředpokládám, že by mělo dojít k nějakým problémům."
Vzhledem k vlastnostem okruhu v Istanbulu očekává McLaren zlepšení ve srovnání s Monakem. "V Turecku jsem měl několik dobrých závodů, ale nikdy jsem tam nevyhrál, takže by bylo skvělé, kdybych si svůj letošní účet otevřel vítězstvím právě tam," dodal Hamilton.
Druhý jezdec McLarenu Jenson Button účinkoval v Monaku jen krátce, vůz se mu přehřál v důsledku opomenutí mechanika, který nechal nasazený kryt chlazení. Proto mistr světa doufá, že si spraví chuť právě v Turecku, výchozí předpoklady jsou podle něj dobré. "Pro tento závod máme několik vylepšení, které ukazují, jak moc se snažíme ve vývoji," uvedl. "Turecko by nám mělo zvlášť sedět a myslím, že tam máme dobrou šanci na úspěch."
Monako bylo výjimkou také podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe. "Papírově by konfigurace okruhu (v Istanbulu) měla vyhovovat vozu MP4-25, velmi se mu daří na rychlých okruzích. Tato trať také dostala pro letošní závod nový povrch, takže očekáváme, že se nám vrátí rychlost, kterou jsme měli v Barceloně nebo Šanghaji."